واکنش رهبر انصارالله به تحولات اخیر صنعاء؛ انتقاد شدید از منصور هادی

واکنش رهبر انصارالله به تحولات اخیر صنعاء؛ انتقاد شدید از منصور هادی

رهبر جنبش انصارالله یمن از عملکرد حاکمیت و در راس آن، رئیس جمهور دوره انتقالی یمن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالملک الحوثی در سخنانی که از شبکه های مختلف از جمله المیادین پخش می شود، تاکید کرد حکومت و قدرت در یمن غرق در فساد و استبداد شده است این در حالی است که این حکومت از حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و جهان برای اجرای نتایج گفتگوی ملی برخوردار بوده است.

وی خاطر نشان کرد ما در مرحله حساسی به سر می بریم و برخی مسئولیت شناس نیستند در راس آنها حاکمیت و به ویژه شخص رئیس جمهور به مسئولیت خود عمل نمی کنند.

الحوثی با تاکید بر اصل شراکت و آشتی ملی از عملکرد برخی مقامات یمنی و در راس آنها رئیس جمهور و نخست وزیر انتقاد کرد و گفت توافقنامه صلح و مشارکت، مانند یک قرارداد سیاسی عادلانه ای برای تمام گروه ها و طیفها و عناصر تشکیل دهنده جامعه یمن است.

وی خاطر نشان کرد هیچ توجیهی برای شانه خالی کردن از توافقنامه صلح و مشارکت و فرار از اجرای مضامین و محتوای آن پذیرفتنی نیست.

الحوثی با انتقاد از رئیس جمهوری یمن به سبب آنکه با توافقنامه صلح و آشتی مسئولانه عمل نکرده است، تاکید کرد مشارکت، امر اساسی برای رهایی از استبداد سیاسی به شمار می رود

وی گفت هویت حزبی و مذهبی و طایفه ای بر هویت ملی غلبه کرده و برخی گروهها فقط به منافع خود می اندیشند، برخی گروهها موضع منفی در قبال مشارکت انصارالله و گروههای جنوب و برخی گروههای تازه تاسیس اتخاذ کرده اند.

رهبر انصارالله خاطر نشان کرد مشارکت ملی، مسئله اساسی برای تحقق دستاوردها در مرحله انتقالی به شمار می رود.

وی گفت رئیس جمهور یمن به حمایت از فساد و جلوگیری از مشارکت در دستگاه نظارتی و محاسباتی روی آورده است. الحوثی، فرزند رئیس جمهوری یمن را به فساد و غارت میلیاردها دلار از ثروت مردم این کشور متهم کرد.

الحوثی خاطر نشان کرد به کشورهای عضو شورای امنیت اعلام می کنم که هر گونه اقدامی که برای به زانو درآوردن و تسلیم ما انجام دهید، هرگز سودی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد تمام گزینه ها بدون هرگونه استثنایی روی میز است و به رئیس جمهور هادی توصیه می کنم که تسلیم طرفهای خارجی و توطئه های داخل نشود.

وی گفت هرگز در انجام تدابیر بیشتر برای اجرای توافقنامه صلح و مشارکت تردید نخواهیم کرد.

رهبر انصارالله خاطر نشان کرد طرحهایی در عمل برای متلاشی کردن یمن و کودتا علیه توافقنامه صلح و مشارکت در حال اجراست و ملت وظیفه دارد با توطئه ای که یمن را هدف قرار داده، مقابله کند.

الحوثی، پیش نویس قانون اساسی را علیه توافقنامه صلح و مشارکت دانست و طرح تقسیم یمن به شش ایالت را توطئه ای با هدف تجزیه یمن اعلام کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2470473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha