۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹

در اعتراض به هتک حرمت پیامبر اسلام برگزار می شود/

راهپیمایی و تظاهرات مردم خراسان شمالی پس از اقامه نماز جمعه فردا

راهپیمایی و تظاهرات مردم خراسان شمالی پس از اقامه نماز جمعه فردا

بجنورد- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هفته جاری پس از اقامه نماز جمعه مردم شهرهای مختلف استان در اعتراض به هتک حرمت ساحت نبی مکرم اسلام(ص) راهپیمایی و تظاهرات می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی سالاری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری راهپیمایی و تظاهرات مردم خراسان شمالی در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) خبر داد و افزود: جمعه هفته جاری سوم بهمن ماه، مردم شهرهای مختلف خراسان شمالی پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به هتک حرمت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) راهپیمایی و تظاهرات خواهند کرد.

وی با بیان این که توهین این نشریه به حضرت محمد(ص) و تداوم اقدامات موهن دشمنان اسلام علیه مقدسات اسلامی خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است، اضافه کرد: در اعتراض به اقدام این نشریه و نیز سایر اقدامات موهن غرب علیه مقدسات اسلامی جمعه این هفته مردم شهرهای سراسر خراسان شمالی اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراضی می کنند.

به گفته حجت الاسلام سالاری مردم خراسان شمالی در این راهپیمایی با فریاد زدن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فرانسه و ... انجام این اقدامات موهن را به شدت محکوم می کنند.

وی با باین این که تداوم اهانت های غرب علیه اسلام و مقدسات دینی که ناشی از شکست های پیاپی غرب در برابر جبهه اسلام است، افزود: در برابر این اقدامات غرب لازم است همه مسلمانان و کسانی که دل در گرو اسلام دارند در راهپیمایی اعتراضی شرکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برای حضور مردم استان در راهپیمایی اعتراضی بعد از برگزاری نماز جمعه، این شورا با صدور بیانیه ای اهانت بی شرمانه روزنامه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت قدسی پیامبر مهر و رحمت، حضرت محمد(ص) را نیز محکوم کرده است.

در این بیانیه اهانت به ساحت قدسی پیامبر اکرم(ص) نشانه ای از استیصال غرب در مواجه با گسترش اسلام ذکر شده و آمده است: در زمانی که نوای ندای مهر‌انگیز رحمانی پیامبر اعظم اسلام(ص) فضای خالی از انسانیت و تهی از  اخلاق و کرامت نفسِ غربِ معاصر را آکنده و سروش بیداری اسلامی با مدیریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان طنین افکنده است، شاهد خشم و کینه‌توزی بی‌مایگانی کوته فکر و دشمن صلح و محبت هستیم که بقاء و پیشرفت خود را در اهانت و بی‌حرمتی به بزرگان و اخلاق مداران عالم به ویژه پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و مقدسات مسلمانان جستجو می‌کنند، غافل از آن که اراده برتر و ید قدرت خداوند قادر متعال که بالاتر از تمام اراده‌ها بوده بر تمام جهان حاکم  است.

در ادامه این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی همگام با مردم ولایی و خداجوی استان اقدام اخیر اهانت بی شرمانه و گستاخانه نشریه ای فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را به شدت محکوم کرده و این اقدام سخیفانه و غیراخلاقی و ضد انسانی را نشان از استیصال و درماندگی غرب در برابر امواج سهمگین و خروشان بیداری اسلامی و گسترش بیش از پیش آیین اسلام در سراسر جهان و نفوذ در قلوب میلیون ها عدالت طلب حقیقت جو می داند.

این بیانیه می افزاید: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از مردم بصیر و متدین استان  دعوت می کند با حضور معنوی خود در نماز عبادی سیاسی جمعه هفته جاری، سوم بهمن ماه پاسخ کوبنده ای به این یاوه گویی ها و گستاخی ها داده و عشق به پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشریه طنز فرانسوی شارلی ابدو کاریکاتورهای موهن زیادی از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به ویژه پیامبر اکرم(ص) منتشر کرده است.

این نشریه در آخرین شماره خود در تیراژ حدود شش میلیون نسخه، مجدداً با چاپ کاریکاتوری به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) توهین کرد.

کد خبر 2471449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha