۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵

افتتاح ۱۳۷ طرح کشاورزی در استان تهران

افتتاح ۱۳۷ طرح کشاورزی در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از افتتاح ۱۳۷ طرح کشاورزی طی دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی در نشست خبری که به مناسبت ایام دهه فجر برگزار شد، از افتتاح ۱۳۷ طرح کشاورزی در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها در زیربخش‌های آب و خاک، تولیدات دامی و گیاهی، منابع طبیعی، آبخیزداری و عشایر، صنایع کشاورزی، زیربنایی و آب و خاک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، جم سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این بخش را یک‌هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شهرستان‌های پیشوا، ورامین و دماوند از لحاظ تعداد فراوانی طرح‌ها به ترتیب با ۴۲، ۱۶ و ۱۳ طرح، رتبه‌های اول تا سوم را در این زمینه دارند.

موسوی درباره به صفر رسیدن آبیاری در اراضی جنوبی تهران با آب فاضلاب نیز اظهار داشت: بر اساس طرحی، برنامه‌ریزی شده است که استفاده از آب فاضلاب در این اراضی به صفر برسد که با توجه به آنکه کشت استان تهران در اسفندماه آغاز می‌شود، لازم است جلسات دیگری با دستگاه‌های مربوطه برگزار شود تا با مشارکت کشاورزان بتوانیم استفاده حداقلی از آب فاضلاب برای اراضی سبزی‌کاری جنوب تهران را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه‌ها و افزایش تعداد کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در راستای کاهش مصرف سموم و تولید محصول سالم در حال انجام است.

کد خبر 2480079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha