۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۴۶

رییس بیمارستان امیرکبیر:

۷۰۰ بیمار در بیمارستان امیرکبیر بستری شدند

۷۰۰ بیمار در بیمارستان امیرکبیر بستری شدند

اراک-رییس بیمارستان امیرکبیر اراک گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه سال جاری حدود ۷۰۰ بیمار در بیمارستان بستری شده و ۵۰۰ نفر خدمات سرپایی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی ارجمندی، عصر یکشنبه در نشست خبری هفته سرطان، با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آذرماه حدود ۷۰۰ بیمار در بیمارستان بستری شده و ۵۰۰ نفر خدمات سرپایی دریافت کردند، گفت: با آغاز طرح تحول نظام سلامت پرداختی توسط مردم بسیار کاهش یافت به نحوی که  اکنون دو تا سه درصد توسط بیماران پرداخت می شود.

وی با اشاره به فعالیت های خوبی که در این بیمارستان برای درمان کودکان سرطانی انجام می گیرد، افزود: ضریب اشتغال تخت بخش های ویژه کودکان سرطانی بیش از ۹۵ درصد است.

رییس بیمارستان امیرکبیر اراک با بیان اینکه ۱۲۶ کودکان سرطانی در بیمارستان درمان خود دنبال می کنند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۱۸ نفر بومی و مابقی مربوط به سایر استان ها هستند.

ارجمندی با بیان اینکه بخش کودکان سرطانی بیمارستان تنها دارای ۱۲ تخت بوده و این کمبود چالش هایی را ایجاد می کند، اظهار کرد: نزدیک ۸۰ درصد کودکان بخش سرطانی دارای سرطان حاد خونی هستند.

وی با تاکید براینکه درمان بیماری سرطان نیازمند تمهیدات ویژه و امکاناتی است که فرد بتواند به فعالیت های اجتماعی و اقتصادی خود ادامه دهد، گفت: یکی از اقدامات ویژه وجود فضای درمانی لازم است که کادر درمانی بتوانند خدمات مناسبی را به بیمار ارائه کنند.

رییس بیمارستان امیرکبیر اراک با اشاره به اینکه از نظر امکانات و وجود متخصص در استان کیفیت لازم موجود است، اضافه کرد: در بحث پرسنل که بتوانند به امور بیمار رسیدگی کنند دچار کاستی هایی هستیم.

ارجمندی با اشاره به بیمارستان امیرکبیر به عنوان بیمارستان تخصصی درمان کودکان سرطانی است، افزود: بیمارستان دارای دو بخش هماتولوژی و آنکولوژی است که مراجعان استان و سایر استان های را پذیرش می کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان با کمبود تخت مواجه است، اظهار کرد: افزایش تعداد تخت ها منوط به توسعه فیزیکی بیمارستان است.

رییس بیمارستان امیرکبیر اراک تصریح کرد: به دلیل رشد عوامل تشخیصی تعداد بیماران سرطان افزایش یافته است، اما درکل آمار دقیقی درخصوص روند و میزان افزایشی سرطان دردسترس نیست.

کد خبر 2482145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha