۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۴۷

در بازدید استاندار مطرح شد:

ضرورت بازسازی بیمارستان ولیعصر اراک/ فرسودگی بیمارستان طالقانی و ظرفیت کم برای پاسخگویی به نیازهای زنان

ضرورت بازسازی بیمارستان ولیعصر اراک/ فرسودگی بیمارستان طالقانی و ظرفیت کم برای پاسخگویی به نیازهای زنان

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت بازسازی و نوسازی پروژه بیمارستان ولیعصر اراک گفت: بیمارستان ولیعصر اراک پیشانی بخش بهداشت و درمان شهر اراک است و تلاش در جهت تسریع در اجرای پروژه نوسازی ساختمان بیمارستان در اولویت کاری مدیریت استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی عصر پنجشنبه در  حاشیه بازدید از چهار مرکز درمانی کلان شهر اراک افزود: ارتقا سطح بهداشتی و درمانی استان از اولویت های اساسی ما بوده و در این مسیر، دست نیاز به سمت خیرین همیشه در صحنه نیز دراز می کنیم.

وی از تخصیص 85 میلیارد ریال اعتبارات دولتی طی سال جاری برای اجرای پروژه ولیعصر خبر داد و گفت: اعتبارات دولتی به هیچ وجه پاسخگوی نیاز این پروژه نیست و تکمیل آن بدون کمک خیرین امکانپذیر نیست.

مقیمی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی بالاخص شهر اراک به لحاظ قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران استانهای مجاور گفت: دولت در تلاش است تا با هدایت درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها در فاز دوم این طرح به سمت حوزه بهداشت و درمان بار بزرگ ناشی از هزینه های سنگین درمانی را از دوش مردم بردارند.

استاندار مرکزی افزود: طبق قانون دولت باید 10 درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها را که رقمی معادل چهار هزار و 800میلیارد تومان است را به عنوان یارانه در اختیار بخش بداشت و درمان قرار دهد که این امر کمک شایانی به حل مشکلات این بخش خواهد کرد.

وی ادامه داد: حوزه بهداشت و درمان و کارکنان این بخش در دو سال اخیر فشارهای بسیاری را متحمل شده و صبوری این قشر اجاز نداد تا فشار اقتصادی وارد بر این حوزه را بیماران بیش از حد متحمل شوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم و توجه ویژه این بخش به مشکلات حوزه دارو و درمان 60 درصد مطالبات بخش بهداشت و درمان پرداخت شد و بخش قابل توجهی از انتظارات کارکنان این بخش تامین شد.

وی در ادامه به اجرای طرح بیمه همگانی در کشور اشاره کرد و گفت: از اول اردیبهشت امسال تمامی اقشار مختلف مردم می توانند با ثبت نام در سایت بیمه سلامت از این پس از خدمات بیمه ای مطلوب بهره مند شوند و این امر اقدام بزرگی در راستای تحقق عدالت درمانی است.

توسعه بیمارستان آیت الله طالقانی ضروریست

استاندار مرکزی همچنین در بازدید از بیمارستان آیت الله طالقانی کلان شهر اراک گفت: توسعه این مرکز درمانی به عنوان تنها مرکز تخصصی زنان و نوزادان در استان ضروریست.

مقیمی با اشاره به فرسودگی ساختمان بیمارستان طالقانی و ظرفیت کم آن در برابر نیاز موجود زنان بیان داشت: تصمیم گیری پیرامون اجرای طرح توسعه بیمارستان آیت الله طالقانی در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی شهر اراک نیز در حاشیه بازدید استاندار مرکزی از این مرکز گفت: بیمارستان طالقانی اراک در سال 1346 شمسی با عنوان درمانگاه زنان تاسیس و بعدها به عنوان زایشگاه اراک به کار خود ادامه داده تا امروز که به عنوان بیمارستان آیت الله طالقانی عنوان مرکز تخصصی زنان و نوزادان را از آن خود کرده است.

مریم مکتبی با اشاره به نقش این مرکز درمانی در ارائه خدمات تخصصی به زنان و نوزادان گفت: محدودیت فضا و ساختار فیزیکی قدیمی این مرکز امکان ارائه خدمات به همه جمعیت نیازمند را نمی دهد.

وی با بیان این که تمامی خدمات تخصصی و فوق تخصصی زنان و نوزادان در بیمارستان آیت الله طالقانی اراک ارائه می شودگفت: خدمات گسترده و تخصصی که این مرکز به بیماران ارائه می کند باعث شده تا علاوه بر بیماران استانی روزانه جمعیت قابل توجهی از بیماران استانهای همجوار نیز به این مرکز مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی توسعه فضا و تامین امکانات بیمارستان آیت الله طالقانی را از اولویت های اساسی حوزه زنان و نوزادان برشمرد و گفت: متاسفانه امروز علیرغم برخورداری از نیروی انسانی مجرب و خدمات مطلوب آنها نبود امکانات زمینه بهره مندی تمام افراد نیازمند به این خدمات را گرفته است.

دکتر مکتبی با بیان این که دانشگاه طالقانی همواره در اراک مظلوم واقع شده است افزود: این در حالیست که خدمات درمانی این مرکز با زینه کم و کیفیت بالا به مراجعان ارائه می شود.

استاندار مرکزی از بخشهای تخصصی قلب بیمارستان امیرکبیر بازدید کرد

استاندار مرکزی همچنین امروز در بازدید از بیمارستان امیرکبیر اراک از نزدیک با امکانات درمانی بخش قلب این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان تخصصی دارای بخش قلب آشنا شد.

محمد حسین مقیمی در حاشیه این بازدید ایجاد بخش جدید قلب در استان مرکزی را از اولویت ها برشمرد و گفت: بازسازی بخش قلب در اراک و تجهیز آن به امکانات به روز یک ضرورت است.

رئیس بیمارستان امیرکبیر اراک نیز در این بازدید با بیان این که بیمارستان فوق تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی اطفال و قلب است افزود: این بیمارستان علاوه بر بخشهای قلب و کودکان خدمات تخصصی و دانشگاهی در بخشهای مختلف چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و روانپزشکی به بیماران ارائه می کند.

دکتر علی ارجمند با تاکید بر ضرورت تسریع در پروژه ساختمانی بخش اطفال گفت: این بخش که در فضایی به وسعت 1200 متر مربع در 4 طبقه احداث شده برای تجهیز به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تامین اجتماعی خدمات ارزنده ای در بخش درمان استان مرکزی ارائه کرده است

استاندار مرکزی همچنین امروز با حضور در بیمارستان امام خمینی اراک گفت: مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در قالب بیمارستانها توانسته اند بخش قابل توجهی از بار درمان استان را به دوش بکشند.

مقیمی ادامه داد: توسعه و تجهیز بیمارستان تامین اجتماعی اراک، ساوه و شازند باید در اولویت درمانی استان قرار گرفته تا بستر لازم برای بهره مندی مردم از امکانات درمانی مطلوب تر فراهم شود.

معاون درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این بازدید با اشاره به این که 15 درصد درمان استان مرکزی بر دوش بخش درمان تامین اجتماعی استان مرکزی است افزود: سه بیمارستان اراک، شازند و ساوه جز مراکز دارای رتبه نخست کشور هستند.

بابک عدلی ادامه داد: اجرای طرح توسعه اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی از اولویت های سالجاری این سازمان است و برای تحقق آن اعتباری معادل 500 میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: ایجاد پلی کلینیک تخصصی و افزایش 33 تخت بستری در بیمارستان شهید چمران ساوه از دیگر برنامه های سال 93 معاونت درمان تامین اجتماعی ساوه است.

کد خبر 2277619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha