۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۴۹

مقیمی:

تاخیر در بازسازی بیمارستان ولیعصر اراک جایز نیست/ تامین فضای لازم برای ایجاد دانشکده دندانپزشکی در 10 روز آینده

تاخیر در بازسازی بیمارستان ولیعصر اراک جایز نیست/ تامین فضای لازم برای ایجاد دانشکده دندانپزشکی در 10 روز آینده

اراک – خبرگزاری مهر: استاندارمرکزی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک را نماد بخش سلامت کلان در این شهر دانست و گفت: تاخیر در اجرای پروژه بازسازی بیمارستان ولیعصر اراک دیگر جایز نیست و باید با در اولویت قرار دادن این پروژه به انتظار مردم این شهر پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر روز یکشنبه با بیان این مطلب در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی افزود: پروژه بیمارستان ولیعصر باید تا پایان سال 95 تکمیل و آماده بهره برداری شود امر مهمی که در گرو پیگیری شدید مسئولین بخش بهداشت و درمان و مشارکت خیرین این حوزه است.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر ضرورت تعیین ضرب الاجل اتمام این پروژه تاکید کرد: باید با دقت نظر و وقت کافی که روی این پروژه می گذاریم زمینه نجات ان را از وضعیت اسفبار فعلی فراهم کنیم.

تامین اعتبار 70 میلیارد تومانی این پروژه برای تکمیل و راه اندازی

مهندس مقیمی با اشاره به نیاز تامین اعتبار 70 میلیارد تومانی این پروژه برای تکمیل و راه اندازی گفت: بخش قلب و بخش سوختگی دو نیاز اساسی استان در حوزه بهداشت و سلامت است که در پروژه ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر دیده شده و باید برای تحقق آن از کمک صنایع استان در احداث بخش سوختگی و از کمک خیرین در احداث بخش قلب نهایت بهره را ببریم.

وی تاکید کرد: تکمیل پروژه بزرگ بیمارستان ولیعصر نیازمند یک مدیریت جهادی و عزم جدی مسئولین است که باید استارت کار از امروز زده شود.

استاندار مرکزی در ادامه خواستار جایگزینی زمین برای احداث خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی اراک و فروش ساختمان فعلی خوابگاه حضرت معصومه به منظور تامین بخشی از هزینه های عمرانی پروژه بیمارستان ولیعصر شد و گفت: فرماندار اراک باید از این پس با جدیت موضوع فوق را پیگیری کند.

مقیمی با بیان این به معاونت عمرانی استانداری مرکزی مسئول مستقیم پیگیری روند اجرای پروژه بیمارستان ولیعصر است گفت:  تکمیل این پروژه همکاری نمایندگان مردم در مجلس را به لحاظ تامین بودجه سنواتی، همکار ی اعضای شورای شهر را به لحاظ فروش اراضی و تامین هزینه های ساخت و مشارکت خیرین را می طلبد.

تامین فضای لازم برای ایجاد دانشکده دندانپزشکی در 10 روز اینده

استانداراستان مرکزی همچنین در این جلسه با اشاره ضرورت تعیین تکلیف دانشکده دندانپزشکی اراک گفت: اخذ مجوز دانشکده دندانپزشکی امتیاز خوب در اختیار استان است و نباید اجازه داد برخی اقدامات در گذشته امتیاز تاسیس دانشکده داندانپزشکی را از استان بگیرد.

مقیمی با تاکید بر ضرورت تعیین مکانی برای تجهیز و استفاده به عنوان دانشکده داندانپزشکی به صورت موقت ظرف 10 روز آینده گفت: باید با تامین این مکان و تجهیز ان فرصت را برای احداث ساختمان دانشکده دندانپزشکی در سایت دانشگاه علوم پزشکی اراک ظرف 2 سال آتی فراهم کرد.

سیاست های ابلاغی بخش سلامت تولیت حوزه سلامت را مشخص کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی بخش سلامت از سوی مقام معظم رهبری گفت: ابلاغ این سیاستها تولیت وزارت بهداشت، درمان و سلامت کشور را در بخش سلامت مشخص کرد.

دکتر طاهر احمدی افزود: پیشگیری بر درمان، روز امد کردن برنامه های بهداشتی و درمانی، کاهش مخاطرات آلودگی ها ، ارتقا شاخص های سلامت، ارتقا سلامت روانی جامعه و شفاف سازی هزینه ها از اولویت های این سیاستها می باشد.

وی ادامه داد: در استان مرکزی مهمترین اولویت بخش سلامت استان بازسازی بیمارستان ولیعصر اراک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به قدمت طولانی این بیمارستان گفت: ساختار فیزکی فعلی بیمارستان ولیعصر اراک برای شهری با جمعیت 50 هزار نفر احداث شده و این ساختار به هیچ وجه پاسخگوی جمعیت کنونی کلان شهر اراک نیست.

طاهر احمدی  با اشاره به نقش درمانی این مرکز در مانی در ارائه خدمات به جمعیت استان مرکزی و استانهای همجوار بیان داشت: بیمارستان ولیعصر به لحاظ قرارداشتن در استانی که در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد و هر روز باید علاوه بر ارائه خدمات به جمعیت استان مرکزی نیاز درمانی مردم در استانهای همجوار را نیز پاسخگو باشد.

وی با بیان این که بیمارستان ولیعصر با ساختار کنونی دیگر پاسخگوی تصادفات با حجم بالای مصدومین نیست ادامه داد: بازسازی این بیمارستان یک اولویت مهم و اساسی در بخش درمان استاان مرکزی است و این مهم بر کسی پوشیده نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بر ضرورت چاره اندیشی پیرامون تامین هزینه های ساخت این مرکز درمانی تاکید کرد و گفت: اگر روزی می شد این پروژه را با 50 میلیارد تومان اجرا کرد امروز برای تکمیل 90 درصد پروژه به اعتباری حدود 100 میلیارد تومان نیاز است.

 

کد خبر 2270008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha