۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۶

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خراسان شمالی/

۲۲ بهمن نمادحمایت مردم از نظام / ارشاد نگرانی مراجع را رفع کند

۲۲ بهمن نمادحمایت مردم از نظام / ارشاد نگرانی مراجع را رفع کند

بجنورد- ۲۲ بهمن نماد حمایت مردم از نظام اسلامی، لزوم برطرف کردن نگرانی مراجع تقلید از سوی وزارت ارشاد و ... از جمله مهم ترین مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان که در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد، بهمن ماه را زمان تحقق نصرت اعجازآمیز اسلام بر کفر دانست و افزود: ۲۲ بهمن نماد حمایت مردم از نظام اسلامی‌ است.

وی با اشاره به پیام‌های جشن سالگرد انقلاب و راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن، اضافه کرد: استقامت بر روی آرمانهای انقلاب، وحدت، ایستادگی بر اصول پس از ۳۶ سال، ایستادگی بر اسلامیت انقلاب، ایستادگی بر مردم‌سالاری دینی، ایستادگی بر عدالت اجتماعی، ایستادگی بر استکبارستیزی، عزت و عظمت ملت و رهایی از حقارت‌ از جمله پیام های جشن سالروز پیروزی انقلاب به شمار می روند.

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که ۲۲ بهمن روز تودهنی به دشمن و حرکت نمادین استقامت بر سر آرمانها است، اظهار داشت: در این سال ها دشمنان با توطئه های مختلف نسبت به استقلال کشور سعی کرده اند مانع از توسعه و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف شوند.

وی خدشه برخی در اصل مفهوم استقلال، عقب‌افتادگی خواندن استقلال، تبلیغ منافات استقلال کشور با پیشرفت، از بین‌بردن استقلال به بهانه جهانی‌شدن، القای وادادگی به بهانه تغییر دنیا، القای این موضوع که شرط رفع تحریم دست‌برداشتن از استقلال‌خواهی است و ... را از جمله توطئه‌های دشمنان نسبت به استقلال کشور عنوان کرد.

خطیب نماز جمعه فاروج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت اخیر داعش در زنده زنده سوزاندن خلبان اردنی، اظهار کرد: کشورهایی مانند اردن که خلبانشان به طرز فجیعی توسط داعش کشته شد چوب حماقتهای خودشان را می خورند.

وی اضافه کرد: بقیه کشورها و به ویژه آمریکایی ها بدانند شر داعش به زودی دامن آنها را نیز به نحو وسیعی خواهد گرفت و آنها باید تقاص مظلومان سوریه و عراق و کشورهای دیگر که این گروه فاسد در آنها فعال است را در همین دنیا بدهند و البته عذاب آخرت آنها نیز به مراتب دردناکتر خواهد بود.

وزارت ارشاد نگرانی مراجع را برطرف کند

حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین نیز در خطبه های نماز جمعه مرکز این شهرستان با بیان این که ۲۲ بهمن بار دیگر صلابت، اراده و عزت عمومی ملت ایران را به جهانیان نشان می دهد، افزود: باید همه مردم در مراسم گرامیداشت این روز حضور گسترده ای داشته باشند.

وی با اشاره به وجه تمایز راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با سال های گذشته، عنوان کرد: دسیسه های جدید دشمنان باید ملت را برای حضور گسترده تر در صحنه مصمم تر کند چرا که دشمن منتظر است تا اثر تحریم های قدیم و جدید و دسیسه ارزانی نفت را در ریزش حضور مردم در مراسم بیست و دوم بهمن نظاره کند.

حجت الاسلام محمدیان گفت: اما ملت مسلمان ایران بار دیگر در مراسم ۲۲ بهمن امسال امید دشمنان را به یاس بدل کرده و با حضور پرشور خود هم چون پاره های آهنین، نفرت خویش را از کشورهای دشمن به نمایش می گذارند.

وی در ادامه با اشاره به فسادهای دوران پهلوی و دستاوردهای نظام اسلامی، اظهار داشت: کشتارها، شکنجه ها، تخریب شخصیت ها، تحریم های بی مورد انسان های والا، ترفیع ها و پست و مقام های نا به جا به انسان های ناکارآمد و ... از جمله مفاسد دوران ستم شاهی بود.

به گفته حجت الاسلام محمدیان رژیم پهلوی حرام را حلال و حلال را حرام کرد که در این زمینه می توان به کشف حجاب، ترویج شراب خواری و قماربازی در سطوح حکومتی و ... اشاره داشت.

امام جمعه اسفراین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از وزارت ارشاد خواست تا به نگرانی های مراجع عظام تقلید در حوزه مسائل فرهنگی پایان دهد.

وی تصریح کرد: نگرانی های مراجع عظام تقلید در حوزه فرهنگی نگرانی عمومی بوده و می بایست وزارت ارشاد هر چه سریع تر نسبت به اصلاح روند خود اقدام کند.

کد خبر 2488611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha