۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۳۶

نبرد با نژادپرستی در «ماجراهای هاکلبری فین»

نبرد با نژادپرستی در «ماجراهای هاکلبری فین»

«ماجراهای هاکلبری فین» که در دهه 70 از تلویزیون پخش شد این روزها از شبکه پویا دوباره روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، «ماجراهای هاکلبری فین» جزو کارتون‌های دهه ۷۰ بود که از برنامه کودک و نوجوان شبکه اول سیما پخش می‌شد.

این مجموعه داستان یک پسر بچه فقیر به نام هاکل بریفین است که خیلی ماجراجوست و هر جا که می‌رود سعی می‌کند با همه دوست شود. هاک با یک برده به نام جیمی آشنا می‌شود و برای به دست آوردن سند آزادی جیمی یک سفر طولانی و پرماجرا را آغاز می‌کند؛ اتفاقاتی که در طول این سفر برای هاک و جیمی می‌افتد دستمایه قسمت‌های این سریال کارتونی را تشکیل می‌دهد.

این مجموعه انیمیشن بر اساس داستان کتاب «ماجراهای هاکلبری فین» نوشته مارک تواین و در سال ۱۹۷۶ ساخته شد. دومین مجموعه نیز در سال ۱۹۹۴ تولید شد.

تم اصلی این داستان کشمکش‌های وجدانی و اخلاقی هاکلبری‌فین با خودش است و اینکه چگونه این کشمکش‌ها در طول داستان، هاک را تغییر می‌دهد. هاک در همه زندگی‌اش آموخته که سیاهان پست و انسان‌هایی درجه دوم هستند و مطابق با همین ایده هم باید با آنها رفتار کرد. داستان هم روی نبرد هاک با این فکر متمرکز است و اینکه هاک تصمیم می‌گیرد که دیگر این چنین فکر نکند. در پایان داستان او به قدر کافی قوی شده تا همه ایده‌های نژادپرستانه را از سرش بیرون کند.

«ماجراهای هاکلبری فین» هر روز ساعت 17:30 از شبکه پویا پخش می‌شود.

کد خبر 2495508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha