۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۰۰

سبحانی:

تردد خودرو ها در محورهای خراسان شمالی افزایش یافت

تردد خودرو ها در محورهای خراسان شمالی افزایش یافت

بجنورد - مدیركل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی از افزایش ۳ درصدی تردد خودروها در محورهای این استان طی ۱۰ ماهه اول امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سبحانی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود:  طی ۱۰ ماهه اول امسال بیش از ۴۷ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی ثبت شده كه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۹۲ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: ۱۳ درصد از تردد خودروها در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی را وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد ترددها را وسایط نقلیه سبك به خود اختصاص داده اند.

سبحانی اضافه كرد: طی این بازه زمانی محور شیروان به بجنورد و سنخواست به جاجرم به ترتیب بیشترین و كمترین تردد وسایط نقلیه را داشته اند.

وی در ادامه به بحث تخلفات در محورهای مواصلاتی استان طی ۱۰ ماهه نخست امسال اشاره كرد و افزود: در این مدت ۱۲ درصد تخلفات سرعت غیر مجاز، ۱ درصد سبقت غیر مجاز و ۱۴ درصد نیز عدم رعایت فاصله طولی بوده و در مجموع ۲۷ درصد تردد در استان دارای تخلف بوده است.

سبحانی همچنین با ارائه توضیحاتی در خصوص فرهنگ سازی و آموزش همگانی و ترافیك در استان، تصریح كرد: اداره كل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی در این زمینه اقدامات موثری را در بین شهروندان و مدارس انجام داده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه نوروز و با توجه به اینكه خراسان شمالی به باب الرضا شهرت دارد، اظهار داشت: به دلیل افزایش تردد از محورهای مواصلاتی استان باید از ظرفیت رسانه ها در فرهنگ سازی درست رانندگی کردن استفاده شود و اطلاعات درست منعكس شود تا شاهد كاهش وقوع تصادفات و تخلفات رانندگی در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن ۸ شهرستان، در مسیر جاده آسیایی قرار دارد و همه ساله میلیونها زائر و مسافر از این مسیر به سمت مشهد مقدس و بالعکس تردد می کنند.

کد خبر 2500048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha