۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴

آیت الله جنتی:

اسلام دین محبت و عاطفه است/ مسئله تکفیر کاملا سیاسی است

اسلام دین محبت و عاطفه است/ مسئله تکفیر کاملا سیاسی است

قم - دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه تکفیر مسئله حاد جهان اسلام است، گفت: اسلام دین لطف، محبت، رأفت و عاطفه است و با کفر و ظلم و زور مقابله می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد جنتی قبل از ظهر پنج شنبه در هفدهمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: هر کدام از این طلابی که از کشورهای خارجی در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور دارند برکات بسیاری را برای کشور به همراه خواهند داشت.

وی ادامه داد: طلاب خارجی باید توجه کنند که به این نظام دید دانشگاهی و آموزشی نداشته باشند، در همه جا دانشگاه و در برخی کشورها حوزه وجود دارد اما ایران با همه دنیا اختلافات و تفاوت‌های زیادی دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کشور ایران تأکید فراوان بر مسئله ایمان، معرفت و اخلاق دارد، افزود: طلاب ایرانی و غیر ایرانی باید توجه داشته باشند که به دنبال چه چیزی هستند و این علم و معلومات چه نتیجه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه ایران برای طلاب خارجی باید جایی باشد که تربیت، اخلاق، اسلام شناسی و معرفت و تهذیب نفس و تزکیه و اخلاق خویش را تقویت کنند، گفت: طلبه واقعی کسی است که وقتی فارغ التحصیل می‌شود تغییرات در او ایجاد شده و تعبدش عمیق‌تر شده باشد.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه مربیان و معلمان به نکات تربیتی توجه داشته باشند، گفت: طلاب خارجی با حضور در ایران باب وسیعی از معرفت و اسلام شناسی به سوی آنها باز می‌شود، در همین راستا با حضور در ایران با شخصیت امام خمینی(ره) آشنا می‌شوند که بعد از ائمه(ع) تا به امروز نظیر نداشته است.

وی با اشاره به اینکه دست آورد بزرگ حضور طلاب خارجی در ایران آشنایی با زبان فارسی است، بیان کرد: طلاب با زبان فارسی آشنا می‌شوند که در فرهنگ، معرفت و اخلاق به روی آنها باز می‌شود، طلاب خارجی وقتی با زبان فارسی آشنا شدند می‌توانند آثار امام(ره) و سایر علما را مطالعه کنند.

مسئله تکفیر کاملا سیاسی است

دبیر شورای نگهبان با اشاره به گروه‌های تکفیری، تصریح کرد: تکفیر مسئله حاد جهان اسلام است و باید طلاب و اندیشمندان توجه کنند که این مسئله کاملا سیاسی است.  

وی با بیان اینکه در قرن سوم مذاهب مختلف در حال شکل گیری بود، عنوان کرد: در همین راستا اندیشمندان، 4 مذهب را رسمی و بقیه را غیر رسمی اعلام کردند که جلوی گسترش مذاهب و دردسرهای آن را بگیرند .

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه سلفی گری حاد افراطی منتهی به تکفیر شد، ابراز کرد: داعش سرچشمه فعالیت‌های گروه سلفی گری است؛ داعشی‌ها معتقدند باید با دشمن قریب و بعید مبارزه کنیم که دشمن قریب همین مسلمانان منطقه هستند و بعد از سرکوب کردن اینان سراغ دشمن بعید یعنی استکبار برویم.

وی با اشاره به اقدامات داعشی‌ها، بیان کرد: گروه‌های تکفیری با بدترین خشونت‌ها مانند آتش زدن، افراد را می‌کشند و این مایه تعجب است که این داعشی‌ها چه چیزی را قبول دارند در حالی که نام خود را مسلمان گذاشتند.

[جنتی

دبیر شورای نگهبان با اشاره به آیات سوره توبه، عنوان کرد: یکی از احکام اسلامی دوری از گناهان کبیره و جاری کردن حد است و داعشی‌ها منطق ندارند وگرنه اجازه می‌دادند حداقل افراد اجازه دفاع از خویش را داشته باشند.

وی ابراز کرد: داعشی‌ها اگر منطق داشتند باید به مباحثه می‌پرداختند تا جواب سئوالات خویش را بگیرند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دنیا اثرگذاشت و تحول ایجاد کرد و اسلام را به صورت حقیقی معرفی کرد، اضافه کرد: دین اسلام، دین لطف، محبت، رأفت و عاطفه است و با کفر و ظلم و زور مقابله می‌کند؛ اسلام تلاش می‌کند با دیگر کشورها و جوامع اتحاد و برادری را ایجاد کند.

دبیر شورای نگهبان ابراز کرد: انقلاب اسلامی خطر بزرگی برای مستکبران بود و موج اسلام خواهی در اثر انقلاب اسلامی همه جا را فرا گرفت و رو به جلو می رفت، بنابراین اسلام هراسی را ایجاد کردند.

آیت الله جنتی گفت : باید آگاه باشید که اسلام در خطر است؛ زیرا عده ای الگوی وحشت از اسلام را به جهان معرفی می کنند و به دنبال منزوی کردن اسلام هستند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: با اسلام گریزی و اسلام ستیزی که پشتیبان اینها آمریکا، صهیونیست و عربستان است، و کاری می کنند که افراد به اسلام گرایش پیدا نکنند .

وی ادامه داد: داعشی ها افرادی که روحیه انقلابی اسلامی و جهادی داشته باشند جذب خویش می کنند، که در این راستا علمای جهان اسلام باید برای وحدت فکری بکنند زیرا فاصله علما با اسلام زیاد است.

 مسلمانان حول محور مشترکات گرد هم آیند  

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه قرآن از مشترکات است و باید حول این محور متحد شد، اضافه کرد: حقایق را طوری لمس کنید که بتوانید روشنگری کنید و اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کنید.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه عده ای ازتکفیری ها از میان جوانان مسلمان فریب خورده هستند، تصریح کرد: جوانان فریب خورده به دنبال زنده کردن و مطرح کردن دین اسلام هستند و بر همین اساس به دلیل عدم آشنایی با دین اسلام فریب این گروه های داعشی را خورند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: علمای اسلام باید جوانان را ارشاد و راهنمایی کنند و اسلام را به آنان معرفی کنند که سراغ گروه های تکفیری نروند.

وی با بیان اینکه بدترین و زشت ترین اقدام این داعشی ها نکاح جهادی است، افزود: اینان هتک ناموس می کنند و باید کاری کرد که مردم دنیا با فعالیت های داعشی آشنا شوند که در این راستا علمای و اندیشمندان اسلامی وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

دبیر شورای نگهبان در پایان با اشاره به شخصیت والای مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری با شجاعت و شهامت در مقابل دشمن ایستاده و با تحریم‌ها مقابله می‌کنند و عزت و احترام ایران را حفظ کرده و ما باید قدر مقام معظم رهبری را بدانیم.

کد خبر 2501005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha