۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴

به همت نشر فاتحان/

خاطرات شهیدان مولوی جنگی زهی و شیردل وارد کتابفروشی‌ها می‌شود

خاطرات شهیدان مولوی جنگی زهی و شیردل وارد کتابفروشی‌ها می‌شود

مدیر انتشارات فاتحان از آماده‌سازی و انتشار دو کتاب خاطرات درباره شهیدان مولوی مصطفی جنگی زهی و فوزیه شیردل در قالب مجموعه شهید شاخص سال خبر داد.

علی ناظری مدیر انتشارات فاتحان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت: امسال ۲ کتاب برای مجموعه «شهید شاخص سال» داریم که یکی از آن‌ها «فرشته نجات» نام دارد و درباره شهید فوزیه شیردل است که در ایام محاصره پاوه توسط ضد انقلاب در سال ۵۸ به شهادت رسید. ایشان پرستاری بوده که در بیمارستان پاوه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی می‌شود.

وی افزود: محاصره، عدم رسیدن کمک و تشنگی موجب می شود که شهید شیردل بیشتر از یک یا دو روز دوام نیاورده و شهید شود. شهید چمران نیز درباره این شهید جملاتی گفته است. کتاب مربوط به این شهید شاخص، براساس همرزمان و هم دوره ای هایش در پاوه شکل گرفته است. به علاوه خاطراتی از اهالی خانواده و دوستان نزدیک وی نیز در این کتاب ثبت شده است. مولف و گردآورنده این کتاب عبدالرضا سالمی نژاد است و کتاب چند روز است که چاپ شده است.

این مدیر نشر در ادامه گفت: کتاب دیگری که از این مجموعه در دست چاپ داریم و قرار است امسال، در کنار «فرشته نجات» قرار بگیرد، کتاب مربوط به زندگی شهید مولوی مصطفی جنگی زهی است که از منادیان وحدت اسلامی در کشور بود و توسط تروریست‌های ساکن در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید. او از مخالفان تروریست‌هایی چون گروهک جندالله بود.

ناظری گفت: کتاب مربوط به شهید جنگی زهی در دست آماده سازی است و مطالبش توسط محمدعلی اربابی آماده شده است. نویسنده این کتاب، خود از اهالی و محققان زاهدان است. نکته مهم این است که درباره این شهید، فعالیت چندانی نشده و کتابی به چاپ نرسیده است. ایشان خدمات زیادی به مردم محروم زاهدان داشته است و سعی داریم کتاب مربوط به این شهید را تا پیش از عید به چاپ برسانیم.

کد خبر 2509656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha