۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۴۶

نوبت اسطوره‌های اسکاندیناوی رسید/

دو کتاب جدید ریک ریوردان امسال می‌رسد

دو کتاب جدید ریک ریوردان امسال می‌رسد

ریک ریوردان خالق مجموعه اسطوره‌ای پرسی جکسون برای نوجوانان، از انتشار دو کتاب جدید درباره کودک اسطوره‌ای‌اش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پابلیشرز ویکلی، این نویسنده پرفروش در یک نشست که با دوستداران آثارش ترتیب داده شده بود، با آشکار کردن جزییاتی درباره پروژه‌های بزرگ بعدی‌اش طرفداران خود را به وجد آورد.

وی گفت «قهرمانان یونان پرسی جکسون» که به عنوان مجموعه‌ای در تکمیل «خدایان یونان پرسی جکسون» شناخته می‌شود و درباره برداشت شخصیت اصلی محبوب ریوردان از اسطوره‌های یونان باستان است و روز هجدهم ماه آگوست سال ۲۰۱۵، که تولد پرسی جکسون نیز هست، منتشر خواهد شد.

او در عین حال گفت اولین کتابش از مجموعه‌ای که درباره اساطیر اسکاندیناوی است و «مگنوس چیس و خدایان ازگارد» نام دارد نیز ماه اکتبر سال آینده وارد بازار خواهد شد. ریوردان به طرفدارانش اعلام کرد که این مجموعه جدید به نحوی با داستان‌های پرسی جکسون مرتبط خواهد بود.

«پرسی جکسون و خدایان یونان» یک مجموعه کتاب پنج جلدی فانتزی نوشته ریک ریوردن است که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ در ایالات متحده آمریکا منتشر شد و جزو کتاب‌های پر فروش در سراسر جهان بوده و هست. این مجموعه ۲۲۳ هفته در فهرست پرفروش های نیویورک تایمز در بخش کتاب‌های کودک و نوجوان جای داشت.

ریک ریوردان چندی پیش در تئاتر فاکس واقع در ردوود ظاهر شد تا در مقابل ۱۲۰۰ تن از طرفداران جوانش قرار بگیرد و برایشان از کتابش صحبت کند. این مراسم آخرین توقف ریوردان در توری بود که ۹ روز طول کشید و او را به ۹ شهر متفاوت برد. یکی از طرفداران او گفت: خیلی دوست دارم که می‌توانم در این اتاق با افراد دیگری بنشینم که صحبت‌هایم درباره جزییات کتاب‌ها را درک می‌کنند.

بسیاری از نوجوانان حاضر در مراسم لباس‌های ویژه مربوط به داستان‌های کتاب را پوشیده بودند و بعضی‌ها هم رجوع‌های مخفیانه و درونی‌تر را به کتاب‌های او توضیح می دادند؛ به طور مثال دختری تی‌شرتی به تن داشت که پر از حرف‌های پرسی جکسون بود و یک شانه آبی در دست داشت، شانه‌ای که گریزی به یکی از شخصیت‌های «نبرد هزارتو» بود که یک شانه آبی رنگ مشابه به سمت کرونوس تایتان پرتاب می‌کند.

اما چه چیزی توانسته است تا این حد تعهد و خلاقیت در میان طرفداران جوان این مجموعه کتاب اسطوره‌ای به وجود بیاورد؟ آنجلا مان مدیر مراسم گفت: ریک دقیقا می‌داند خوانندگانش چه چیزی می‌خواهند. او داستان‌های ماجراجویانه فوق‌العاده‌ای می‌نویسد که نمی‌توانید زمین بگذاریدشان. از همان ابتدا به شخصیت‌ها وابسته می‌شوید و می‌خواهید بدانید چه اتفاقی برایشان می‌افتد. او کودکان بسیاری را تبدیل به کتاب‌خوانان مشتاق کرده و آن‌ها او را برای این کار دوست دارند.

وقتی که ریوردان روی صحنه رفت تمام چشم‌ها به او خیره شد تا بتوانند با هم داستان زندگی نویسنده را مرور کنند. این نویسنده موفق در کمتر از یک ساعت توضیح داد که چطور ابتدا خیلی به کتاب خواندن علاقه خاصی نداشت، بعد از آن به عنوان معلم دبیرستان در زمینه اساطیر مشغول کار شد و در نهایت تبدیل به نویسنده الهام‌بخشی شد که میلیون‌ها نسخه کتاب فروخته است. مانند هر معلم مدرسه خوب دیگری، او هم خودش و یا هر چیز دیگری را بیش از حد جدی نمی‌گیرد و عکس‌هایی جالبی از دوران کودکی خود و بعضی از جلدهای بین‌المللی کتابش که غیرعمدی بامزه از آب درآمده بودند را نشان داد. او همچنین نصحیتی نیز به کسانی که قصد داشتند در آینده نویسنده شوند داشت و گفت: زیاد کتاب بخوانید، زیاد بنویسید و تسلیم نشوید.

ریوردان در سال ۲۰۱۴ در مکان ۱۴ فهرست پرفروش‌ها جای داشت. او سال ۲۰۱۳ موفق به فروش ۴.۳ میلیون نسخه دیگر از مجموعه کتاب‌های تخیلی خود شد که با الهام از داستان‌های اساطیر یونان نوشته شده‌اند.

ترجمه: مازیار معتمدی

کد خبر 2515149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha