۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴

در سال ۹۳/

۴ هزار قرآن آموز در بجنورد به همت نهاد تبلیغات اسلامی آموزش دیدند

۴ هزار قرآن آموز در بجنورد به همت نهاد تبلیغات اسلامی آموزش دیدند

بجنورد- مسئول امور قرآنی نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: در سال ۹۳ در مجموع بیش از چهار هزار قرآن آموز به همت این نهاد آموزش های قرآنی را فرا گرفتند.

مجید باغانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات انجام شده در نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد در سال ۹۳، از آموزش چهار هزار قرآن آموز به همت این نهاد در سال جاری در بجنورد خبر داد و افزود: این قرآن آموزان در شش موسسه قرآنی و ۲۰ خانه قرآن شهری و روستایی در این شهرستان آموزش های مزبور را فرا گرفته اند.

وی اضافه کرد: این تعداد قرآن آموز با همکاری موسسات قرآنی و خانه های قرآن شهری و روستایی در کلاس های مختلفی که از سوی این مراکز با حضور روحانیان و اساتید برگزیده برگزار شد شرکت کردند.

باغانی اظهارداشت: تربیت ۸۰ نفر کادر متخصص و برگزاری ۱۲ محفل انس با قرآن از دیگر اقدامات صورت گرفته در طول سال جاری توسط تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد بوده است.

کارشناس  امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد گفت: در این شهرستان شش موسسه قرآنی فعال و ۱۲ خانه قرآن روستایی و هشت خانه قرآن شهری وجود دارد که در فصول محتلف سال به فعالیت های قرآنی مشغول هستند.

باغانی با اشاره به این که در حال حاضر در خراسان شمالی افزون بر ۶۴۰ مؤسسه قرآنی مردمی، خانه قرآن شهری و روستایی و جلسات خانگی آموزش قرآن کریم دایر است، اضافه کرد: در این استان ۳۴ مؤسسه قرآنی مردمی فعالیت می کنند که از این تعداد دو مؤسسه سطح یک، ۲۲ مؤسسه سطح دو و ۱۰ مؤسسه نیز سطح سه هستند.

وی با اشاره به این که همچنین در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی ۱۲۱ خانه قرآن فعال است که از این تعداد ۱۰۲ خانه قرآن در مناطق روستایی و ۱۹ خانه قرآن نیز در شهرها مشغول فعالیت های آموزشی و قرائت قرآن کریم هستند، افزود: علاوه بر این در استان شش مجمع قاریان قرآن کریم نیز فعالیت می کنند و همچنین دو جلسه ثابت و محوری حفظ قرآن کریم نیز دایر است.

باغانی شمار جلسات خانگی آموزش قرآن کریم در استان خراسان شمالی را ۱۲۱ جلسه ذکر و اظهار کرد: از این تعداد ۴۲۴ جلسه مربوط به قرائت قرآن، ۳۳ جلسه تفسیر و ترجمه و ۲۲ جلسه نیز مربوط به حفظ قرآن کریم است.

کد خبر 2519119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha