۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷

به همت نهاد تبلیغات اسلامی/

۲۴۰۰ روحانی به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

۲۴۰۰ روحانی به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

بجنورد- معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در مجموع مناسبت های مذهبی و فرهنگی سال ۹۳ دو هزار و ۴۰۰ مبلغ به مساجد این استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی واحد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در سال ۹۳، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در تمامی مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی اقدام به اعزام مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان می‌کند.  

وی با بیان این که روحانیان اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی خراسان شمالی برای اعزام به مساجد مناطق مختلف این استان ساماندهی می شوند، اضافه کرد: در طول سال ۹۳ نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در مناسبت های مختلف دو هزار و ۴۴۳ روحانی مبلغ و مبلغه را برای انجام فعالیت های تبلیغی و مذهبی به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام کرده است. 

حجت‌الاسلام ایزانلو افزود: از این تعداد دو هزار و ۳۸۵ مورد مربوط به اعزام های عمومی روحانیان مبلغ و مابقی نیز مربوط به اعزام های تخصصی بوده است.

به گفته این مسئول از مجموع دو هزارو ۳۸۵ مورد اعزام عمومی انجام شده در استان در سال گذشته دو هزار و ۴۵ موردمربوط به روحانیان مبلغ و ۳۴۰ مورد نیز به خواهران مبلغه اختصاص داشته است.

وی در ادامه افزود: همچنین از مجموع شمار اعزام های روحانیان به مساجد استان در سال گذشته  دو هزار و ۹۸ مورد مربوط به اعزام روحانیان مبلغ و ۳۴۲ مورد نیز مربوط به اعزام خواهران مبلغه بوده است.

حجت‌الاسلام ایزانلو اظهار کرد: در طول سال گذشته روحانیان مبلغ اعزامی از سوی نهاد تبلیغات اسلامی در مجموع ۲۰ هزار و ۵۳۷ روز فعالیت تبلیغی در روستاها و شهرهای استان داشته اند و در همین مدت نیز خواهران مبلغه چهارهزار و ۶۰۸ روز فعالیت تبلیغی در مناطق مختلف استان انجام داده اند.

به گفته وی در سال گذشته بیشترین اعزام روحانی مبلغ در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی مربوط به شهرستان بجنورد بوده که با اعزام ۶۸۲ روحانی در صدر قرار گرفته و کمترین اعزام ها نیز مربوط به شهرستان راز و جرگلان است که با اعزام ۸۱ روحانی مبلغ در انتهای این جدول قرار دارد.

حجت‌الاسلام ایزانلو اضافه کرد: در این مدت ۱۳۸ روحانی مبلغ و مبلغه به شهرستان گرمه، ۲۲۵ روحانی به شهرستان فاروج، ۲۰۱ روحانی به شهرستان جاجرم، ۳۸۴ روحانی به اسفراین، ۴۷۱ روحانی به شیروان و ۲۱۷ روحانی مبلغ و مبلغه برای انجام فعالیت های تبلیغی و مذهبی به مساجد شهری و روستایی شهرستان مانه و سملقان اعزام شده اند.

وی افزود: همچنین در سال گذشته روحانیان مبلغ و خواهران مبلغه در شهرستان فاروج هزار و ۹۳۵ روز، شهرستان جاجرم دو هزار و ۵۴ روز، اسفراین سه هزار و ۳۷۸ روز، شیروان سه هزار و ۳۷۸ روز، مانه و سملقان دوهزار و ۳۳۸ روز، راز و جرگلان ۴۵۹ روز و در شهرستان بجنورد نیز پنج هزار و ۵۸۵ روز فعالیت تبلیغی داشته اند.

کد خبر 2528319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha