۲۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۵۴

نماز جمعه شهرستانهای خراسان شمالی/

تحریم های جدید تفاهم لوزان را تهدید می کند

تحریم های جدید تفاهم لوزان را تهدید می کند

بجنورد- تحریم های جدید اتحادیه اروپا؛ تهدید کننده مذاکرات لوزان، آل سعود ادامه دهنده راه آل یهود و ... از مهم ترین عناوین خطبه های نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان که در محل مسجد جامع شهر فاروج برگزار شد، با اشاره به تکرار سخنان خصمانه مسئولان آمریکایی بلافاصله پس از تدوین بیانیه لوزان سوئیس، اظهار کرد: آمریکا همانند گذشته بنای استکبار و زورگویی در عالم‌ را دارد به گونه ای که داد اتحادیه اروپا هم از بد عهدی ها وبی تعهدی های آمریکائی ها  در آمده است.

وی با اشاره به وضع برخی تحریم های جدید علیه کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران از سوی دادگاه اتحادیه اروپا، اضافه کرد: تحریم های جدید اتحادیه اروپا تهدید کننده مذاکرات لوزان است.

حجت الاسلام قلیزاده همچنین اظهار داشت: سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری فصل الخطاب برای ملت ایران و نقشه راه مسئولان ارشد نظام و مذاکره کنندگان ایرانی  با چند کشورطرف مذاکره است.

به گفته وی دولتمردان آمریکا، خود مردم آمریکا و جریانات سیاسی و احزاب این کشور هم در مورد  عملی کردن توافقات احتمالی اعتماد ندارند تا چه رسد به ملت ایران که جز خیانت و جنایت و بدعهدی از آمریکا چیز دیگری ندیده است و دریک نظر سنجی بیش از ۴۷ درصد از مردم کشور گفته اند ما اعتمادی نداریم.

حجت الاسلام قلیزاده اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به رسمیت شناختنش توسط جمهوری اسلامی را به گور خواهد برد و آن روز را نخواهد دید.

وی تصریح کرد: قطع همه تحریم ها بدون هیچ شرط و یا پیش شرطی و یا منوط شدن به برخی شرایط از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه فاروج همچنین از موضع گیری قاطعانه رییس جمهور در سخنرانی روز گذشته در سالن اجلاس سران قدردانی کرد و افزود: حجت الاسلام روحانی نیز قاطعانه برداشته شدن همه تحریم ها را در روز توافق نهایی تکرار کردند.

آل سعود ادامه دهنده راه آل یهود شده است

حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان با اشاره به تهاجم نظامی عربستان به یمن، ضمن محکوم کردن این اقدام اظهار کرد: حمله آل سعود به یمن، شباهت زیادی به تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه دارد.

وی اضافه کرد: آل سعود، در کالبد آل یهود ظاهر شده اما بداند بینی او را در یمن به خاک مالیده شده و با حقارت باز خواهد گشت.

حجت اسلام محمدیان در ادامه ضمن محکومیت هتک حرمت زائران ایرانی توسط نیروهای نظامی آل سعود اضافه کرد: وقاحت گفتاری و رفتاری آل سعود آن چنان اوج گرفته که مراجع عظام تقلید خواستار نگاه ویژه به عمره مفرده به عنوان عمل مستحبی شدند.

وی همچنین با تبریک روز ملی فناوری هسته ای اظهار کرد: بیانات حکیمانه و داهیانه رهبر معظم انقلاب پیرو بیانیه لوزان خیال همگان را راحت و توطئه های تفرقه انگیزانه استکبار جهانی را خنثی کرد.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه بیانیه لوزان غبار آلود بود و تفسیر مشخصی نداشت عنوان کرد: این مسأله رویارویی موافقان و مخالفان را در پی داشت که کلام معظم له بار دیگر راه را برای همگان روشن کرد.

کد خبر 2530178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha