۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۰۲

عابدی درگفتگو با مهر:

انجمن نخبگان و فرهیختگان در اسفراین راه اندازی می شود

انجمن نخبگان و فرهیختگان در اسفراین راه اندازی می شود

اسفراین - فرماندار اسفراین از راه اندازی انجمن نخبگان و فرهیختگان این شهرستان در آینده نزدیک خبرداد.

مهدی عابدی در حاشیه جلسه هم اندیشی نخبگان و مسئولین دستگاههای اجرایی این شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به منظورجمع آوری اطلاعات نخبگان و فرهیختگان و استفاده از ظرفیت آنان به زودی انجمن نخبگان و فرهیختگان در این شهرستان راه اندازی می شود.

وی تشکیل انجمن نخبگان را فرصتی ارزشمند برای ترغیب و تشویق جوانان مستعد دانست و گفت: این انجمن با هدف شناسایی و سامان دهی نخبگان علمی، ورزشی و قرآنی تشکیل می شود.

نماینده عالی دولت در اسفراین وجود نخبگان را یکی از عوامل مهم پیشرفت شهرستان در زمینه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: توجه به نخبگان در واقع توجه و نگاه بنیادی به آینده جوانان و جامعه است.

وی نخبگان را سرمایه‌های واقعی جامعه معرفی کرد و گفت: امروز باید سرمایه‌های هر جامعه را در بین جوانان و نوجوانان ساعی و مستعد جستجو و زمینه رشد استعدادهای آنان را فراهم کرد.

عابدی با گلایه از نگاه برخی از مدیران شهرستانی در کم توجهی به ظرفیت های انسانی موجود، خواستار توجه بیشتر به نیروی جوان، کارآمد و نخبه در سطح شهرستان شد.

وی از تمامی مسئولین خواست تا با نگرش و بینشی علمی و بدون تعصب، زمینه کاری و پژوهشی مناسب را برای جوانان مستعد فراهم آورند.

فرماندار اسفراین نقش مراکز علمی و پژوهشی در این حوزه را بسیار حساس و حائز اهمیت خواند و گفت: مدیران این مراکز به عنوان عناصر مهم و تاثیرگذار در حوزه ارتقاء علم و نخبه پروی باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی دستاورد های بزرگ هسته ای و سیاسی کشور را ثمره توجه به نخبگان و نسل جوان دانست و اظهار داشت: آنچه تاکنون باعث شده بتوانیم در مقابل کشورهای بزرگ دنیا بایستیم، دستاوردهای هسته ‌ای کشورمان بوده که با تلاش شبانه روزی دانشمندان و متخصصان این کشور به دست آمده است.

عابدی اظهار امیدواری کرد که توجه به جوانان و نخبگان بتواند زمینه ارتقاء سطح علمی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را در نیل به اهداف مقدس نظام جمهوری فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ۱۲۷ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع شده است.

کد خبر 2535946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha