۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۴۴

حجت الاسلام عسکری در گفتگو با مهر:

کانونهای خانه ودانشگاه در واحدهای دانشگاه آزاداسلامی تشکیل می‌شود

کانونهای خانه ودانشگاه در واحدهای دانشگاه آزاداسلامی تشکیل می‌شود

بجنورد- معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل کانون های خانه و دانشگاه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با هدف برقراری ارتباط دوسویه بین ارکان دانشگاه با خانواده دانشجویان خبر داد.

حجت الاسلام تیمورعلی عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کانون خانه و دانشگاه با هدف برقراری ارتباط دو جانبه بین ارکان دانشگاه به ویژه مسئولان فرهنگی، آموزشی و دانشجویی با خانواده دانشجویان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح مشارکت پذیری دانشگاه از طریق تعامل موثر با خانواده دانشجویان، آشنا کردن خانواده دانشجویان با ضوابط، شرایط و مقررات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و شناسایی خانواده های صاحب نظر، علاقه مند، کارآمد و ایده پرداز و استفاده از نقطه نظرات سازنده آنان در رشد و اعتلای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برخی دیگر از اهداف راه اندازی این کانون ها در دانشگاه آزاد اسلامی است.

حجت الاسلام عسکری ارتقای توانایی های مهارتی خانواده ها از طرق مختلف، بررسی و رسیدگی به دیدگاه ها و نقطه نظرات فرهنگی و اجتماعی خوابگاه های دانشجویی و کمک به نهادینه سازی ارزش ها، باورها و آداب و رسوم و سبک زندگی ایرانی- اسلامی را شماری دیگر از اهداف تشکیل کانون های خانه و دانشگاه در واحدهای دانشگاه آزاد برشمرد.

 وی اظهار کرد: همچنین تبیین اهمیت نهاد خانواده، ارتقای سطح همگرایی فرهنگی و اجتماعی میان خانواده های دانشجویان از طریق استفاده از فضای واقعی و مجازی، همکاری مشترک و فعال در جهت مدیریت اوقات فراغت دانشجویان و تبیین، نهادینه سازی و تسهیل ازدواج های آسان دانشجویان در میان خانواده دانشجویان با همکاری مرکز مشاوره از دیگر اهداف راه اندازی این کانون ها هستند.

حجت الاسلام عسکری افزود: شورای مرکزی کانون خانه و دانشگاه در هر واحد متشکل از سه نفر از اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ترجیحا یک نفر از معاونت سما، همراه با چهار نفر از میان خانواده دانشجویان با دعوت رییس واحد تشکیل می شود.

به گفته وی کانون های خانه و دانشگاه پس از ابلاغ اساس نامه کانون از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی، در واحدهای جامع به صورت آزمایشی تشکیل می شوند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه همچنین از راه اندازی کانون های آزاداندیشی اسلامی در این دانشگاه خبر داد و افزود: این کانون ها در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ایجاد کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی در مراکز علمی و آموزش عالی، در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شوند.

کد خبر 2537095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha