۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱

حجت الاسلام یعقوبی:

حوزه های علمیه خراسان شمالی از مشکلات زیرساختی رنج می برند

حوزه های علمیه خراسان شمالی از مشکلات زیرساختی رنج می برند

بجنورد- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: حوزه های علمیه استان از مشکلات زیرساختی به شدت رنج می برند که در این زمینه نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر مسئولان استانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی صبح سه شنبه در مراسم تجلیل از برترین های حوزه علمیه خراسان شمالی، تراکم نیرو و کمبود امکانات در مدارس و خوابگاه ها را مهم ترین مشکلات مدارس علمیه استان دانست و افزود: بیش از هشت ماه است پیگیر دریافت زمین برای ساخت حوزه علمیه تخصصی در مرکز خراسان شمالی هستیم اما هنوز این زمین واگذار نشده است.

وی با بيان اين که در شأن استان نتوانسته ايم حوزه علميه را گسترش دهيم اضافه کرد: مساحت زمين دانشگاه بجنورد ۱۷۰ هکتار است ولي مجموع مساحت حوزه هاي علميه استان کمتر از ۱۰ هکتار است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که حوزه علميه مجبور است براي دريافت زمين همچنان بدود و اين با انتظاري که مردم از مسئولان دارند، منافات دارد، افزود: حوزه های علمیه استان از نظر فضای آموزشی در تنگنا قرار دارند و به همین دلیل نیز نمی توانیم به اندازه نیاز و سهمیه تعیین شده طلبه جذب کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: توسعه حوزه علمیه در استان نیازمند فراهم کردن زیرساخت ها بوده و اگر چه همکاری و همدلی مسئولان استانی در زمینه رفع این مشکلات مناسب است اما در مواردی نظیر دریافت زمین برای احداث مدارس علمیه با مشکل روبرو هستیم.

وی با تأکید بر تلاش و مشارکت بیشتر مسئولان دولتی در راستای رفع مشکلات حوزه های علمیه از خیران استان نیز خواست تا همت خود را در زمینه رفع مشکلات و نیازهای حوزوی در استان افزایش دهند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که هنوز حوزه های علمیه خراسان شمالی در شأن استان گسترش نیافته اند، اظهار داشت: متأسفانه خروجی حوزه های علمیه به اندازه نیاز استان به روحانی مبلغ نیست.

وی تصریح کرد: به همین دلیل هم شاهد خالی ماندن خانه های عالم احداث شده در استان هستیم به گونه ای که اکنون خانه عالم در بسیاری از روستاها، آماده حضور و اسکان روحانی مبلغ است اما به دلیل کمبود روحانی اهالی روستا نمی توانند از حضور مبلغ در تمام ایام سال بهره مند شوند.

سال تحصیلی جاری در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی در مجموع حدود هزار و ۳۰۰ طلبه خواهر و برادر در ۱۵ حوزه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

کد خبر 2539023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha