۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۵

گرشاسبی خبر داد:

توقف کشت کشاورزان سراب برای هدایت آبها به سمت دریاچه اورمیه

توقف کشت کشاورزان سراب برای هدایت آبها به سمت دریاچه اورمیه

سراب – فرماندار سراب از توقف کشت کشاورزان سرابی با هدف هدایت آب های اراضی کشاورزی به سمت دریاچه ارومیه در صورت حمایت دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی دوشنبه در جمع مدیران شهرستان سراب گفت: اگر دولت از محل اعتبارات احیای دریاچه اورمیه کشاورزان سراب را مورد حمایت قراردهد این آمادگی وجود دارد  تا در جهت حمايت از احياي درياچه اروميه آب های مورد استفاده در اراضی کشاورزی را به سمت این دریاچه هدایت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: این آمادگی را داریم تا زمين هاي زير كشت شهرستان سراب را به آيش فصلي ببريم و از كشاورزان بخواهيم كه در سال جاري زمين هاي كشاورزي خود را كشت نكنند و در اين صورت تمام آب هاي مورد نياز براي كشاورزي سراب در طول يكسال به سمت درياچه اروميه هدايت خواهد شد.

فرماندار سراب با بیان اینکه در مصرف آب باید یک تغییر نگرش کلی در جامعه ایجاد شود، اظهار داشت: با آموزش های مستمر و بهره گیری از ظرفیت رسانه ها به خصوص رسانه ملی باید نسبت به بهینه سازی مصرف آب اقدام کرد چرا که بی مبالاتی در مصرف آب و هدررفت این مایع حیات موجب بروز صدمات جبران ناپذیری خواهد شد.

گرشاسبی با اشاره به مشکل جهانی اب و اقدامات صورت گرفته در این خصوص گفت: عمده كشورها ی جهان با بحران كم آبي روبرو هستند و اكثر كشورهاي توسعه يافته به فكر صيانت آب هستند اما متاسفانه در ايران آب هاي سطحي و زيرزميني رو به زوال مي رو

رئیس شورای اداری شهرستان سراب در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم اقدام عملی جهت حل بحران کم آبی تاکید و تصریح کرد: تحقق مدیریت صحیح و صیانت بهتر از منابع آبی کشور منوط به عزم همگانی مردم و مسئولان و همکاری های بین بخشی است.

کد خبر 2563281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha