۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۲۶

حجت الاسلام یعقوبی:

اندیشه های شهید مطهری در جامعه نهادینه شود

اندیشه های شهید مطهری در جامعه نهادینه شود

بجنورد- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: افكار شهید مطهری باید به خوبی در جامعه و برای نسل جدید نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر یكشنبه در سی و یكمین یادواره بزرگداشت مقام معلم كه در دبیرستان دخترانه شهدای غزه بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: شهید مطهری به عنوان معلم نمونه اسلام ناب را در بیش از ۳۰ جلد كتاب به جامعه آموخت كه امروز مجموعه آثار وی در هر زمینه ای جهت دهنده انسان برای رشد و بالندگی است.

امام جمعه بجنورد گفت: آموزش و پرورش با تربیت انسان های كارآمد باید نسل جدید را با معنویت، خدمت خالصانه، دلسوزی و ... آشنا كند.

وی با تأکید بر این که معلمی شغل منطق بوده و به همین دلیل نیز معلم باید با منطق با دانش آموزان برخورد كند، گفت: معلم نیازمند امنیت، رفاه و عدالت است و نباید مقام معلم تنزل داده شود.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: اگر نیروی انسانی كارآمد در جامعه وجود داشته باشد اقتصاد مقاومتی، فرهنگ ضد تهاجم، معنویت گسترده و ... در تمام حوزه های زندگی خواهیم داشت.

وی با اشاره به سفر رهبری به خراسان شمالی و اختصاص اعتبار برای رفع مشكلات استان در بخش های مختلف تصریح كرد: اگر سفر مقام معظم رهبری به استان صورت نمی گرفت بسیاری از عقب ماندگی ها همچنان تداوم داشت.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: معلمان شهید مطهری را الگو قرار دهند و دانش آموزان را با سیره این شهید معلم آشنا كنند.

امام جمعه بحنورد گفت: باید افكار شهید مطهری در جامعه و برای نسل جدید نهادینه شود چراكه اگر این افكار به خوبی نهادینه شود تهاجم های دشمنان بی نتیجه می ماند.

کد خبر 2566929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha