۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۴۵

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خراسان شمالی/

طرح تجزیه کشورهای اسلامی سناریوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است

طرح تجزیه کشورهای اسلامی سناریوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است

بجنورد- تجزیه کشورهای اسلامی؛ سناریوی آمریکا و رژیم صهیونیستی، تعلیم و تربیت تنها دغدغه معلمان و ... از مهم ترین عناوین خطبه های نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان که در محل مسجد جامع فاروج برگزار شد، با اشاره به شرایط کشور یمن اظهار کرد: طرح تجزیه کشورهای منطقه سناریوی از پیش طراحی‌ شده آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان راهبرد خاورمیانه جدید است.

وی افزود: تجزیه کشورهای بزرگی همچون عراق، سوریه، یمن؛ عربستان، ایران و حتی مصر آرزویی است که از سالها پیش در ذهن سران استکبار پرورانده می‌شود.

به گفته حجت الاسلام قلیزاده جدایی بخش‌هایی از ایران، ترکیه، عراق و سوریه برای تشکیل کشور کردستان پیامد بارز این طرح  بوده و تقسیم کشور عراق، عربستان، ایران به سه بخش از جمله نتایج طرح خاورمیانه جدید است.

خطیب جمعه فاروج افزود: حمله عربستان به کشور یمن و تغییرات گسترده در دولت این کشور و به‌تبع آن افزایش نارضایتی از خاندان حاکم را باید زمینه‌ساز سرنگونی دولت آل سعود و تجزیه عربستان دانست که مجری آن، کسی نیست جز شاهزادگان نادان و قدرت‌طلب آل‌سعود که از ناکارآمدی پدران خود سوءاستفاده می‌کنند.

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به فراموش شدن رسالت های صلیب سرخ جهانی اظهار داشت: در جریان تهاجم ظالمانه و محاصره دارویی و غذایی مردم یمن که علاوه بر کشته و مجروح شدن هزاران زن و مرد و کودک در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد، از نهادهای بین‌المللی بویژه صلیب سرخ هیچ خبری نیست.

امام جمعه شیروان: تنها دغدغه معلمین باید تعلیم و تربیت باشد

امام جمعه شیروان نیز در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر گفت: مسئولان باید به معیشت معلمین توجه کنند تا تنها دغدغه آنان تعلیم و تربیت باشد.

حجت الاسلام حسین کوثری اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا شان و جایگاه معلم در جامعه حفظ شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد توجه و اهمیت دادن به آموزش و پرورش تصریح کرد: آنچه در این سازمان فرهنگی هزینه می شود برای آینده و سعادت فرزندان این کشور است.

حجت الاسلام کوثری با تاکید بر تلاشهای دشمن برای تحریک معلمان علیه نظام افزود: دشمن سعی کرده است تا با طرح مطالبات صنفی فرهنگیان با شیوه غیر معمول، اقدامات شومی را انجام دهد.

خطیب جمعه شیروان توجه و هوشیاری معلمان و فرهنگیان کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: معلمان عزیز ما با بصیرت و هوشیاری توانستند نقشه دشمنان نظام را خنثی کنند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج در تمامی عرصه ها حضور فعال دارد و به همین دلیل مقام معظم رهبری از بسیج به عنوان کلید طلایی یاد کرده اند.

حجت الاسلام کوثری همچنین به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد و گفت: تلاشهای این نهاد امداد رسان در ایران ستودنی است و هلال احمر ایران یکی از دلسوزترین مجموعه امداد رسانی در جهان محسوب می شود.

وی در پایان با اشاره به تحولات منطقه و حمله ظالمانه عربستان سعودی به مردم مظلوم یمن تصریح کرد : به حول و قوه الهی مردم مظلوم یمن با ایستادگی و مقاومت در این حمله ظالمانه پیروز خواهند شد.  

کد خبر 2572469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha