۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۶

عزیزاده مقدم:

۱۳ پروژه نیمه تمام ورزشی خراسان جنوبی فاقد اعتبار است

۱۳ پروژه نیمه تمام ورزشی خراسان جنوبی فاقد اعتبار است

بیرجند- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۳ پروژه ورزشی استان فاقد اعتبار برای تکمیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرهام عزیز زاده مقدم پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به وجود ۵۶ پروژه ورزشی نیمه تمام در استان بیان داشت: از این تعداد ۴۲ پروژه دارای اعتبار و ۱۳ پروژه فاقد اعتبار برای تکمیل است.

 وی عنوان کرد: ۲۹ پروژه ورزشی استان بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۷ پروژه زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های ورزشی استان را ۳۴ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: اعتبار مصوب سال ۹۳ برای این پروژه ها ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که ۶.۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

 وی تصریح کرد: اعتبار هزینه شده استانی برای این پروژه ها تا کنون هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اعتبار ملی دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

عزیزاده مقدم اضافه کرد: چهار پروژه ورزشی استان نیز مشکلاتی را دارد که باید تعیین تکلیف و سپس اجرایی شوند.

  در برخی ساخت و سازهای ورزشی احساسی و رابطه ای برخورد شده

 وی در ادامه با اشاره به اینکه باید از امکانات موجود استان به نحو شایسته برای جوانان استفاده شود، گفت: امکانات زیادی در استان داریم اما به نحو شایسته از آنها استفاده نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در گذشته ساخت و سازهایی در استان انجام شده که نیاز استان نبوده است، تصریح کرد: در برخی ساخت و سازها رابطه ای و احساسی فکر و اقدام شده است.

 وی عنوان کرد: اگر در هر شهرستان یک سالن استاندارد و یک خوابگاه ورزشی داشتیم می توانستیم میزبانی و اردوی بسیاری از مسابقات ورزشی ملی را داشته باشیم که این کمک بسزایی به توسعه ورزش استان بود.

عزیززاده مقدم اظهارداشت: وجود ما در دستگاه ورزش خدمت به مردم و جوانان است و باید با تعامل زمینه نشاط و شادابی را برای جامعه فراهم کنیم.

 نشاط لازم بین جوانان استان نیست

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: بخشی نگری و جزیره ای فکر کردن از آفت های مدیریتی در استان است.

 وی با بیان اینکه نشاط لازم بین جوانان استان وجود ندارد، افزود: حق جوانان است برای آنها برنامه ریزی کنیم و از تمامی دستگاه ها تقاضا داریم پای کار بیایند و در این زمینه ورزش و جوانان را با امکاناتی که دارند یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه های اجرایی به طور شایسته در حوزه جوانان وارد نشده اند، گفت: مباحث حوزه جوانان بسیار گسترده است و چون جزو وظایف ذاتی دستگاه ها تعریف نشده  ورود چشمگیر دستگاه ها در این حوزه را گاها شاهد نبوده ایم.

عزیززاده مقدم با اشاره به اجرای طرح آمایش منطقه ای اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: خراسان جنوبی در رشته های انفرادی ظرفیت ها و جوانان مستعدی دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

 وی افزود: بر اساس طرح آمایش سرزمینی که اجرا شده رشته هایی که ظرفیت مدال آوری برای استان را داشته باشند بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.

 اجرای طرح استعداد یابی ورزشی در استان

 وی از اجرای طرح استعداد یابی ورزشی در استان خبر داد و گفت: این طرح در ۱۲ رشته در حال ثبت نام است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد:  بر اساس این طرح رشته‌های ورزشی فعال استان بر اساس معیارهایی چون پایه و مدال‌آور بودن، المپیکی و ملی‌بودن رشته ورزشی، تعداد و سطح مربیان فعال، وجود زیر ساخت‌ها، سوابق گذشته و امید به مدال‌آوری ورزشکاران شناسایی شده اند.

 وی ادامه داد: ثبت نام در این طرح در رشته‌های هندبال، بسکتبال، والیبال، تیراندازی، شنا، دوومیدانی و اسکیت در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان از ابتدای اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

عزیزاده مقدم همچنین به خالی بودن ۶۰ درصد پست های سازمانی ورزش و جوانان استان اشاره کرد و گفت: از ۱۱ شهرستان استان شش شهرستان هنوز چارت بخش را دارند.

کد خبر 2578003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha