۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳

خلعتبری با مهر مطرح کرد:

انتقاد از مکان ناشران کودک/ چرا باید در چادر تبعیدی‌ها باشیم؟

انتقاد از مکان ناشران کودک/ چرا باید در چادر تبعیدی‌ها باشیم؟

مدیر نشر شباویز گفت: من که این همه سال در زمینه کودک و نوجوان فعالیت کرده و ۱۵ سال در نمایشگاه بولونیا شرکت کرده‌ام چرا باید در چادر تبعیدی‌ها باشم چون عضو انجمن فرهنگی ناشران کودک نیستم؟

فریده خلعتبری، مدیر انتشارات شباویز در گفتگو با خبرنگار مهر به این‌که قیمت غرفه‌ها نسبت به بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، ۶۶ درصد افزایش قیمت داشته گفت: سال گذشته، اجاره بهای غرفه‌ها نسبت به نمایشگاه بیست و ششم، از ۲۵ تا ۱۲۵ درصد افزایش پیدا کرده بود؛ امسال این افزایش قیمت، نسبت به سال پیش، ۶۶ درصد بوده است.

مدیر انتشارات «شباویز» همچنین بیان کرد: تا دو سال پیش ما بهایی را بابت دستگاه‌های کارتخوان پرداخت نمی‌کردیم اما سال گذشته ۳۵ و امسال ۶۵ هزار تومان در ازای هر دستگاه کارتخوان از ما دریافت کردند.

خلعتبری با اشاره به این‌که نشر شباویز امسال با افت فروش روبه‌رو بوده است گفت: فروش امسال ما ۱۰ تا ۱۵ درصد فروش کتاب در سال گذشته بوده؛ قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده؛ زمان برگزاری نمایشگاه به وقت امتحانات بچه‌ها نزدیک است و تعطیلی شنبه موجب می‌شود بسیاری به سفر بروند و همه اینها دست به دست هم می‌دهند تا فروش ناشران از جمه شباویز پایین بیاید.

این فعال نشر کودک و نوجوان، گفته‌های خود را با این پرسش‌ها ادامه می‌دهد: چرا من باید در چادر تبعیدی‌ها باشم؟ در این سالن جز خرت و پرت و کتاب‌‌های بازاری چه چیز فروخته می‌شود؟ من که این همه سال در زمینه کودک و نوجوان فعالیت کرده و ۱۵ سال در نمایشگاه بولونیا شرکت کرده‌ام؛ من که بسیاری از کارهایم به زبان‌های دیگر ترجمه شده چرا باید در این سالن و در این شرایط اسف‌بار باشم؟ چون عضو انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان نیستم؟

خلعتبری همچنین بیان کرد: مگر ناشران کودک چه تفاوتی با ناشران عمومی دارند؟ چرا آنها باید در شبستان باشند که دیوار دارد و نیازی به نورپردازی ندارد اما من باید برای نورپردازی غرفه‌ام هزینه کنم و بابت هر پنل، ۵۰ هزار تومان بپردازم تا غرفه‌ام دیوار داشته باشد؟

مدیر نشر شباویز با اشاره به مشکلات بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب گفت: چند سال است که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود؛ تمام این سال‌ها ناشران کودک در چادر بوده‌اند و مشکلات مشابه و عدیده‌ای داشته‌اند؛ از جمله این‌که میله‌ها زنگ‌زده و کثیف است و یک موکت خاکستری و پاره پهن شده و گوشه‌ها انباشته از خاک است؛ حالا شما بگویید این غرفه چطور می‌تواند بچه‌ها را جذب کند؟ اعتراض هم فایده‌ای ندارد چون گوش شنوایی نیست.

کد خبر 2580907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha