۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰

حضور ناشران ایرانی در ایتالیا

«شباویز» 440 عنوان کتاب را به نمایشگاه بولونیا می‌برد/ حضور سه تصویرگر ایرانی در بولونیا

«شباویز» 440 عنوان کتاب را به نمایشگاه بولونیا می‌برد/ حضور سه تصویرگر ایرانی در بولونیا

انتشارات شباویز با 440 عنوان کتاب از 140 تصویرگر در «بولونیا»، مهم‌ترین نمایشگاه کتاب کودک جهان شرکت می‌کند.آثار سه تصویرگر ایرانی هم به کاتالوگ بولونیا راه یافته‌است.

فریده خلعتبری، از حضور انتشارات شباویز در نمایشگاه بولونیا خبر داد و افزود: انتشارات شباویز از 27 اسفند تا 17 فروردین به بولونیا می‌رود تا با 440 عنوان کتاب از 140 تصویرگر در مهم‌ترین نمایشگاه کتاب کودک جهان شرکت کند.

به گفته مدیر نشر شباویز، در نمایشگاه بولونیا، برنده‌ای وجود ندارد و تنها تصویر برگزیدگان در کاتالوگ منتشر می‌شود و تصاویرشان در برابر دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. امسال هم آثار سه تصویرگر ایرانی، ژیلا هدایی، مرتضی زاهدی و امین حسن‌زاده در کاتالوگ بولونیا منتشر شده است.

او که از داوران نمایشگاه بولونیا بوده است در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت وزارت ارشاد از تصویرگران ایرانی  گفت: وقتی کل هزینه سفر به بولونیا، سه میلیون تومان بود، کمک هزینه یک میلیون تومانی ارشاد به کار تصویرگران می‌آمد، اما امسال برای سفر به ایتالیا و شرکت در نمایشگاه بولونیا، حداقل باید 9 میلیون تومان هزینه کرد و عملا 1.5 میلیون تومان کمک هزینه‌ای که ارشاد در اختیار تصویرگران می‌گذارد، به کارشان نمی‌آید. با این پول تنها می‌توان هزینه ویزا و بیمه را پرداخت کرد. ای کاش ارشاد، هزینه تصویرگرانی را که آثارشان به کاتالوگ بولونیا یا براتیسلاوا راه یافته، تامین کند، وگرنه با این شرایط اقتصادی کمتر تصویرگری از ایران می‌تواند در معتبرترین نمایشگاه کتاب کودک دنیا شرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، بهار هر سال در شهر بولونیای ایتالیا و در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع برگزار می‌شود. این نمایشگاه که کار خود را  از سال ١٩٦٢ آغاز کرده است، بزرگ‌ترین رویداد جهان در زمینه کتاب و محصولات چند رسانه‌ای کودکان به شمار می‌آید. نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، فروش مستقیم کتاب ندارد و برنامه‎هایی چون نشست‌های کتابخوانی برای کودکان هم در آن برگزار نمی‌شود.
مخاطبان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه، نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک، ناشران و نمایندگان آنها، تهیه‌کنندگان فیلم و برنامه‌های تلویزیونی، کتابداران، فروشندگان و توزیع کنندگان کتاب هستند. البته آموزگاران مدارس و سازمان‌های بین‌المللی هم می‌توانند به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه شرکت کنند.

اهداف برگزارکنندگان نمایشگاه بولونیا، معرفی بهترین کتاب‌ها و آثار چندرسانه‌ای برای کودکان، ایجاد فرصت‌های همکاری بین ناشران، بحث و تبادل نظر درباره بخش های مورد توجه مخاطبان و البته ایجاد محیطی مناسب برای خرید و فروش حقوق آثار است.

مسئولان نمایشگاه هرساله به ناشران و بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کنند تا آثار خود را برای به دست آوردن موقعیت‌های بهتر همکاری با سایر ناشران و مهارت‌اندوزی در زمینه‌های مختلف حقوق چاپ و نشر و مراکز مختلفی که در نمایشگاه ایجاد شده، شرکت دهند.

 

کد خبر 2237005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha