۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰

نمایش برترین تصویرگری‌های کتاب کودک دنیا در نمایشگاه کتاب بولونیا

نمایش برترین تصویرگری‌های کتاب کودک دنیا در نمایشگاه کتاب بولونیا

پنجاهمین دوره نمایشگاه کتاب بولونیا مثل سال‌های پیش میزبان نمایشگاهی از تصویرپردازی‌های کتاب کودک است و برترین تصویرگری‌های جهان را در یک مجموعه ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت بولونیا، این نمایشگاه که از سال 1967 شروع به کار کرده و آثار تصویرگرانی از سراسر جهان را هر سال در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ارائه می‌کند، در کنار عرضه این آثار مکانی برای معرفی بهترین تصویرگران کتاب کودک و فروش امتیاز انتشار این آثار نیز هست.

آثار ارایه شده در این نمایشگاه توسط یک گروه داوری از متخصصان سراسر جهان انتخاب می‌شوند.

این نمایشگاه به ارایه برترین آثار تصویری از کتاب‌های داستانی و غیرداستانی که سال پیش در سراسر جهان منتشر شده‌اند، می‌پردازد. قرار است این آثار امسال توسط JBBY یعنی شورای کتاب کودک و نوجوان ژاپن پس از نمایشگاه بولونیا در چندین موزه کودک در ژاپن نیز به نمایش درآیند.

در نمایشگاه تصویرپردازی امسال بولونیا «کافه تصویرپردازان» نیز این امکان را فراهم آورده تا دست اندرکاران صنعت کتاب کودک دور هم بنشینند و به بحث و بررسی آثار منتشر شده بپردازند. بهترین نویسندگان، آثار هنری و ناشران از جمله موضوع‌هایی هستند که در این کافه درباره آنها صحبت می‌شود.

نمایشگاه تصویرگری کتاب کودک بولونیا امسال با 3147 شرکت کننده ، 385 اثر از 77 تصویرپرداز را برای نمایش انتخاب کرده است. این در حالی است که امسال سوئد به عنوان کشور میهمان در این بخش حضور پررنگ‌تری دارد.

از ایران حسن امکان، علیرضا گلدوزیان، راشین خیریه، غزاله مرسوسی، سیدحسن موسوی، پژمان رحیم‌زاده، امیر شعبانی‌پور و فضل‌الله طباطبایی از جمله تصویرگران منتخب بخش داستانی بودند. ایران در بخش غیرداستانی تصویرگر منتخبی نداشت.

نمایشگاه کتاب کودک بولونیا 2013 از 25 تا 28 مارس 2013 (5 تا 8 فروردین) در ایتالیا دایر است. این نمایشگاه امشب به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 2023471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha