۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۳۸

نعمتی در واکنش به موضع‌گیری قائم‌مقام نمایشگاه کتاب:

لطفا بیشتر تلویزیون ببینید/صداوسیما برای پوشش خبر مشارکت نمی‌گیرد

لطفا بیشتر تلویزیون ببینید/صداوسیما برای پوشش خبر مشارکت نمی‌گیرد

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرد ادعای قائم مقام نمایشگاه كتاب مبنی بر پوشش ضعیف رسانه‌ای این نمایشگاه در صدا و سیما از سر بی اطلاعی است و رسانه ملی هیچوقت برای وظایف ذاتی خود دنبال مشارکت نیست.

داوود نعمتی مدیر كل روابط عمومی‌ صداوسیما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ادعای قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران مبنی بر درخواست پول توسط رسانه ملی برای پرداخت به موضوع کتاب در ایام برگزاری نمایشگاه، اظهار کرد: جریان سازی خبری و اطلاع رسانی برای نمایشگاه كتاب در رسانه ملی از روز‌های قبل از برگزاری این رویداد فرهنگی در شبكه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با گزارش‌های خبری از آماده سازی نمایشگاه آغاز شد و در طول برگزاری نمایشگاه نیز تا روز پایانی آن، با ویژه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و تهیه گزارش‌های خبری در بخش‌های مختلف خبر در شبكه‌های سراسری و شبكه خبر ادامه یافت.

وی با معرفی برخی از این برنامه‌ها افزود: از میان این فعالیت‌ها می‌توان به پوشش كامل خبری بازدید مقامات كشوری از این نمایشگاه، راه اندازی غرفه‌های شبكه‌های رادیویی ایران، سلامت، فرهنگ، ورزش، تهران و قرآن در نمایشگاه و برقراری ارتباط مستقیم به طور روزانه چندین بار در برنامه‌های مختلف این شبكه‌ها و ویژه برنامه‌های «صدای كتاب»، «كیمیای كلمات»، «آیینه جیبی»، «فراهنگ» و «كارنامک» در صدای جمهوری اسلامی‌ و همچنین ویژه برنامه‌های «كتابنامه» و «كاغذ رنگی» در شبكه چهار سیما اشاره كرد.

نعمتی تصریح کرد: جدای از این برنامه‌ها، پزشكان بخش‌هایی چون شبكه سلامت با راه اندازی سایت‌های كنترل، بازدیدكنندگان را به لحاظ سلامت جسمی‌ نیز حمایت می‌كردند. این برنامه‌ها در كنار گزارش‌های ویژه‌ای كه در برنامه‌هایی چون «سیمای خانواده» و دیگر برنامه‌های زنده شبكه‌های سیما تهیه و پخش شدند، حجم وسیعی از جدول پخش صدا و سیما را در روز‌های برگزاری نمایشگاه كتاب پر كرده‌اند.

رسانه ملی برای انجام وظیفه ذاتی خود دنبال عقد قرار داد مشاركتی نیست

مدیر كل روابط عمومی‌ صداوسیما با اشاره به قوانین مربوط به تولید برنامه‌های مشاركتی در رسانه ملی یادآور شد: از دیگر اقدامات رسانه برای پوشش این رویداد فرهنگی تهیه برنامه‌های مشاركتی است كه این برنامه‌ها بیشتر با هدف انعكاس فعالیت‌های برگزاركنندگان نمایشگاه و بر اساس سلیقه و نظر آنان تهیه و تولید می‌شود. ضمن آنكه رسانه ملی هیچوقت برای انجام وظیفه ذاتی خود نظیر پوشش خبری رویداد‌ها به دنبال عقد قرار داد مشاركتی نیست.

وی با اظهار تعجب از طرح ادعای مطرح شده با وجود حجم گسترده برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با موضوع نمایشگاه كتاب افزود: بدون شك، اگر جناب امیرمسعود شهرام‌نیا فرصت لازم را برای رصد پوشش رسانه‌ای این رویداد فرهنگی در رادیو و تلویزیون می‌یافت، منصفانه‌تر قضاوت می‌كرد و اقدام رسانه ملی را شایسته قدردانی می‌دانست.

به گزارش مهر، امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام نمایشگاه كتاب در نشستی جانبی در نمایشگاه كتاب با انتقاد از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما اعلام کرده بود رسانه ملی امسال در پوشش اخبار و برنامه‌های نمایشگاه بین المللی كتاب كوتاهی و برای پوشش خبری این رویداد فرهنگی مبالغی درخواست کرده و از این «موضع منفی» صداوسیما در قبال نمایشگاه، اظهار تاسف کرده بود.

کد خبر 2582823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha