۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸

فردوسی‌پور به «کاغذ رنگی» می‌آید

فردوسی‌پور به «کاغذ رنگی» می‌آید

برنامه «کاغذ رنگی» پنجشنبه هفتم خرداد ساعت ۲۲:۲۰ با حضور عادل فردوسی‌پور مترجم کتاب «فوتبال علیه دشمن» اثر سایمون کوپر پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در برنامه پیش روی «کاغذ رنگی»، عادل فردوسی‌پور از تصمیم خود برای ترجمه کتاب «فوتبال علیه دشمن» خواهد گفت و موضوع و محتوای این اثر را نقد و بررسی می‌کند.

این مجری و گزارشگر ورزشی ضمن بررسی آثار مکتوب در حوزه ورزش جهان، چرایی کمبود این آثار در ایران را بررسی خواهد کرد.

فردوسی پور

سایمون کوپر، خبرنگار انگلیسی برای نوشتن این اثر به ۲۲ کشور سفر می‌کند تا به این نتیجه برسد که فوتبال هیچ‌وقت فوتبال نیست، این ورزش جنگ به‌وجود می‌آورد، انقلاب می‌کند و مورد توجه مافیاها و دیکتاتورها است.

کوپر با فوتبالیست‌ها، هوادارانشان، خبرنگارها و سیاستمدارها در آمریکا، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و کشورهای دور و نزدیک گفتگو می‌کند تا تأثیر فوتبال بر سیاست و فرهنگ کشورها را دریابد.

تحلیل «مبارزه ایتالیایی» در شبکه چهار

فیلم سینمایی «مبارزه ایتالیایی» جمعه ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن «سینما ۴» می‌رود و تحلیل می‌شود.

این اثر سینمایی به کارگردانی پاسکوآله اسکیمکا، محصول سال ۲۰۰۰ است. در این فیلم مارسلو مازارلا، وینسنزو آلبانسه و کارملو دی مازارلی ایفای نقش کرده‌اند.

ژانر این فیلم زندگینامه است و در خلاصه داستان آن آمده است: پلاچیدو یکی از چهره‌های سرشناس و پیشرو در حزب سوسیالیست ایتالیا است که قصد دارد زمین‌های کشت نشده را به اشغال کارگران بیکار روستایی درآورد.

او توسط مافیای زمین خوار که طمع دست یافتن به زمین‌های روستاییان را دارند، شبی به شکلی مرموز کشته می‌شود و تنها شاهد قتلش که چوپانی نوجوان است نیز کشته می‌شود تا این دو قتل، پایانی باشد برای فعالیت‌های آنها. از جسد پلاچیدو هیچ نشانی باقی نمی‌ماند و از وی هیچ قبری به یادگار نیست.

کد خبر 2761064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha