۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۲

معرفی گرانبهاترین کتاب‌ها در «کاغذ رنگی»

معرفی گرانبهاترین کتاب‌ها در «کاغذ رنگی»

برنامه «کاغذ رنگی» پنجشنبه ۲۱ خرداد ساعت ۲۲:۲۰ کتابخوانی در تابستان را با حضور فرزاد فربد مترجم در شبکه چهار سیما بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در برنامه «کاغذ رنگی» پیش رو، ضرورت‌های مطالعه در فصل تعطیلی مدارس بررسی می‌شود. به ویژه که تابستان و فصل تعطیلی مدارس با رفتن به کتابخانه و اقدام کتابخوانی می‌تواند ساعات مفیدی را برای علاقمندان به کتاب فراهم کند.

فرزاد فربد مترجم مجموعه کتاب‌های «هنک سگ گاوچران و سه‌گانه ادی دیکنز و نیروی اهریمنی‌اش» است و در بخش «ترین‌ها» نیز گرانبهاترین کتاب‌ها معرفی می‌شوند.

بخش ترین‌های «کاغذ رنگی» به معرفی ۱۰ کتاب اختصاص دارد. از آن جمله «پرندگان آمریکا» کتابی است از نقاش طبیعت‌گرا جان جیمز اودوبان که در سال ۱۸۲۷میلادی برای اولین بار در بریتانیا چاپ شد یا کتاب «انجیل کاتبرت» در قرن هفتم چاپ شده است.

«کدهای لیستر» نیز در سده ۱۵۰۰ به چاپ رسیده و گران‌ترین کتاب فروخته شده در تاریخ لقب گرفته است. خریدار این کتاب را می‌توان ثروتمندترین انسان جهان دانست و آن کسی نیست جز بیل گیتس. وی تصاویری از این کتاب را برای اسکرین سیورهای مایکروسافت استفاده کرده است. نویسنده این کتاب لئوناردو داوینچی است.

همچنین «سرود خلیج» اولین کتاب چاپ‌ شده در آمریکا، کتابی بسیار کوچک است و در آن به خلیج ماساچوست، محل زندگی گروهی از انگلیسی‌های مهاجر اشاره شده است.

کد خبر 2771761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha