۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰:۲۹

پس از وقوع زلزله ۴.۳ ریشتری؛

خرم آباد با زلزله ۲.۹ ریشتری دوباره تکان خورد

خرم آباد با زلزله ۲.۹ ریشتری دوباره تکان خورد

خرم آباد - دقایقی قبل برای بار دوم مرکز لرستان با زلزله ۲.۹ ریشتری تکان خورد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: پس از زلزله ۴.۳ ریشتری که ساعتی پیش در خرم آباد مرکز استان لرستان به وقوع پیوست دقایقی قبل این شهرستان با پس لرزه ۲.۹ ریشتری دیگری نیز تکان خورد.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۳۸ ثانیه بامداد امروز جمعه ذکر کرد و افزود: عمق وقوع این زمین لرزه را پنج کیلومتر بوده است.

زلزله خرم آباد

وی گفت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۳۶و ۳۳.۳۷بوده است.

بنابراین گزارش علاوه بر این پس لرزه، ساعتی قبل زلزله نسبتا شدیدی خرم آباد را تکان داد به طوریکه بسیاری از مردم وحشت زده از خانه های خود بیرون آمدند. مطابق برآورد اولیه موسسه ژئوفیزیک این زمین لرزه با شدت۴.۳ ریشتر در خرم آباد مرکز استان لرستان به وقوع پیوست.

زمان وقوع این زلزله ساعت ۲۲ و ۳۴ دقیقه و ۹ ثانیه شامگاه پنج شنبه و عمق وقوع آن چهار کیلومتر ثبت شده است. مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۳۷و ۳۳.۴۲بوده است.

در این راستا مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان از دستور استاندار لرستان برای آمادگی کامل دستگاههای امدادی استان خبر داد و یادآور شد: در این راستا ساعت ۲۴ جلسه شورای عالی مدیریت بحران لرستان به ریاست استاندار آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان هدف از تشکیل این جلسه را هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی دانست.

استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند

کد خبر 2587248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha