۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹

مجاهدی:

برنامه ای برای توسعه صید در خزر نداریم/ پایین بودن سرانه مصرف

برنامه ای برای توسعه صید در خزر نداریم/ پایین بودن سرانه مصرف

محمودآباد - معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به شرایط دریای خزر، رویکرد سازمان شیلات توسعه صید در این منطقه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مجاهدی صبح سه شنبه در پنل تخصصی بیست و سومین همایش ارگانهای دریایی در محمودآباد افزود: سیاست ما باید به سمت مدیریت و بهبود و کنترل صید در دریای خزر باشد و برنامه ای برای توسعه صید در این منطقه نداریم.

وی سرانه مصرف ماهی در کشور را کمتر از ۱۰ کیلوگرم برشمرد و گفت: این میزان۵۰ درصد کمتر از سرانه دنیا است، همچنین میزان تولید آبزیان در کشور ۸۸۵ هزار تن و در جهان ۱۵۸ میلیون تن و میزان صید ماهی ۵۱۴ هزار تن در کشور است.

مجاهدی با بیان اینکه رشد صیادی در جهان در سالهای اخیر منفی بوده است گفت: منابع دریایی به طور کلی تحت فشار است اما در کشور رشد صید را شاهد هستیم.

وی شمار بنادر صیادی کشور را ۷۰ بندر بیان کرد و گفت: بهره برداری از فانوس ماهیان از جمله برنامه هاست و در حال حاضر ۱۸ فرورند شناور ماهیگیری در صید فانوس ماهیان فعال هسند.

معاون سازمان شیلات با بیان اینکه در برنامه آتی باید به صید ۱۰۰ هزار تن از فانوس ماهیان برسیم گفت: رویکرد شیلات رفتن به صید در آبهای بین المللی است.

مجاهدی گفت: ناوگان ماهیگیری ایران از نظر میزان صید از آبهای فراساحلی در کل اقیانوس هند رتبه دوم را از نظر تعداد شناور دارد و ۸۰۰ فروند شناور در این منطقه فعالیت می کنند.

وی ایجاد نظام پشتیبانی در دریا را از فرصتهای توسعه و بهبود ناوگان ماهیگیری بیان و عنوان کرد: تا پایان برنامه ششم ۴۵ فروند شناور در توسعه صید تن ماهیان در آبهای فراساحلی نیاز است.

معاون سازمان شیلات ایران گفت: در سال قبل هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای صید فانوس ماهیان و پرورش ماهی در قفس در نظر گرفته شد.

کد خبر 2760648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha