۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۰۶

حاجی زاده خبر داد:

کمبود شدید امکانات اسکان زائر در مسجد جمکران/ افتتاح دارالشفا

کمبود شدید امکانات اسکان زائر در مسجد جمکران/ افتتاح دارالشفا

قم - معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به حضور حجم گسترده زائران و مسافران همزمان با نیمه شعبان در مسجد جمکران از کمبود امکانات جهت اسکان زائران در این مکان مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حاجی زاده در مصاحبه مطبوعاتی که بعد از ظهر یکشنبه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان این که به شدت در اسکان زئران مشکل داریم، اظهار داشت: نیمه شعبان سال گذشته ۲۲ درصد زائران بومی و ۷۸ درصد غیربومی بودند و این می‌طلبد که به اسکان زائران توجه بیشتری شود اما متأسفانه در این زمینه بسیار کمبود وجود دارد.

وی با اشاره به میانگین ۱۶ ساعتی اقامت زائران در مسجد جمکران عنوان کرد: ۵۵ درصد زائران با وسیله شخصی در مسجد حضور می‌یابند و ۶۰ درصد زائران از وضعیت ترافیک ناراضی هستند.

معاون اجرایی مسجد جمکران با شاره به تقارن نیمه شعبان با ۱۴ و ۱۵ خردادماه ابراز داشت: پیش یبنی می‌شود سال جاری جمعیت بیشتری در نیمه شعبان وارد مسجد جمکران شوند و از این جهت برای رفع بسیاری نواقص از ظرفیت خادمان افتخاری استفاده می‌شود.

حضور پنج هزار خادم افتخاری در مسجد جمکران

وی یادآور شد: پنج هزار خادم افتخاری در مسجد جمکران وجود دارد که از این تعداد سه هزار برادر و ۲ هزار خواهر هستند.

حاجی زاده با اشاره به آغاز جشن‌های نیمه شعبان از روز دوشنبه عنوان کرد: ایستگاه صلواتی متعددی در نیمه شعبان به صورت شبانه روزی دایر خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های مردمی طی ایام شعبانیه در مسجد جمکران ابراز داشت: گروهی مسئولیت آب دادن به زائران، دسته‌ای مسئول پخت نان و توزیع در میان زائران و دسته‌ای دیگر نیز ۷۰ دیگ آش خواهند پخت و در نیمه شعبان در میان زائران توزیع خواهند کرد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران افزود: از توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی در برگزاری بهتر برنامه‌های نیمه شعبان استفاده خواهد شد و هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی و علوم پزشکی و شهرداری همکاری‌های بسیار خوبی در این زمینه با مسجد جمکران داشته‌اند.

وی با اشاره به همکاری شایسته شهرداری در سال جاری اظهار کرد: شهرداری در فضاسازی شهر و آماده کردن پارکینگ‌ها به خوبی عمل کرده است.

استقرار سه قرارگاه اطراف مسجد جمکران

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به حوزه امنیتی ابراز داشت: سه قرارگاه تخصصی پلیس آگاهی، راهور و پلیس اطلاعات در اطراف مسجد جمکران افتتاح و مستقر شده و آماگی ۱۰۰ درصدی از سوی دستگاه‌های امنیتی ایجاد شده است.   

افتتاح بیمارستان ۳۲ تختی

وی با شاره به بیمارستان صحرایی در مسجد جمکران ابراز داشت: بیمارستان صحرایی قرار بود سال گذشته افتتاح شود که صورت نگرفت و امسال بیمارستان ۳۲ تختی در یکی از شبستان‌های مسجد جمکران افتتاح می‌شود.

حاجی زاده افزود: هماهنگی‌های لازم با اداره برق و مخابرات برای جلوگیری از قطعی برق و ایجاد اختلال ایجاد شده و مخابرات سه برابر ظرفیت خود را افزایش داده تا از اختلال پرهیز شود.

وی با اشاره به موثر بودن توامندی مسئولان مسجد جمکران در برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان بیان کرد: برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های نیمه شعبان نیاز به استفاده از ظرفیت ملی دارد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: مسجد جمکران با استفاده از کمک‌های مردمی اداره می‌شود و بودجه‌ای از دولت و بخش‌های دیگر ندارد و فقط بودجه احداث یکی از شبستان‌های این مکان مقدس که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود از سوی ایشان تأمین شده است.

وی یادآور شد: جشن های نیمه شعبان از فردا آغاز می‌شود و در این روز دارالشفا مسجد جمکران با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: طبق نظرسنجی‌هایی که از نیمه شعبان سال گذشته تاکنون از زائران به عمل آمده به ۴۴ مورد اشکال در برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان اشاره شده که برخی مربوط به حوزه داخلی مسجد و برخی به دستگاه اجرایی استان مربوط می‌شدند.

کد خبر 2765191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha