۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸

در جلسه علنی امروز مجلس صورت گرفت؛

تعیین تشریفات واگذاری مدارس غیر دولتی منحل شده به بخش دولتی

تعیین تشریفات واگذاری مدارس غیر دولتی منحل شده به بخش دولتی

نمایندگان مجلس ضوابط واگذاری و تعیین تکلیف مدارس غیر دولتی منحل یا تعطیل شده را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار مهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی «لایحه دائمی شدن قانون تاسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیر دولتی مصوب ۱۶ مرداد ۱۳۸۷» با اصلاح مواد دیگری از این قانون موافقت کردند.

بر این اساس نمایندگان با الحاق دو تبصره به ماده ۳۱ قانون تاسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیر دولتی، ضوابط واگذاری مدارس غیر دولتی منحل شده را تعیین کردند.

بر این اساس در صورت انحلال و تعطیلی دائم مدرسه غیر دولتی وضعیت مدرسه به شرح زیر تعیین می شود:

الف- مدارسی که زمین با کاربری آموزشی احداث می شود، برای همیشه با کاربری آموزشی و با اولویت مدرسه استفاده می شود.

ب- مدارسی که در زمین با کاربری غیر آموزشی و با استفاده از تسهیلات بانکی موضوع این قانون خریداری و یا احداث می شود، پس از بازپرداخت تسهیلات و تسویه حساب با بانک عامل متناسب با میزان تسهیلات دریافتی و آورده موسس به مدت ۵ الی ۱۰ سال به عنوان مدرسه باقی می ماند.

ج- مدارسی که در زمین با کاربری غیر آموزشی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی خریداری و یا احداث می شود حداقل به مدت یک دوره تحصیلی به عنوان مدرسه باقی می ماند.

تبصره یک این ماده تصریح می کند که در مورد بندهای (الف) و (ب) این ماده چنانچه به هر دلیلی موسس امکان ادامه فعالیت نداشته باشد، ملک مورد نظر به موسس واجد شرایط دیگر و یا آموزش و پرورش واگذار می شود.

تبصره دو این ماده نیز تصریح می کند که در صورت انحلال و تعطیلی دائم مدرسه و تحقق شرایط مقرر در بندهای (الف) و (ب) این ماده و تایید شورای نظارت مرکزی، موسس موظف است فروش یا اجاره ملک را از طریق انتشار آگهی به اطلاع موسسان واجد شرایط برسانند؛ در صورتی هیچ موسس واجد شرایطی متقاضی خرید و اجاره ملک نباشد آموزش و پرورش در اجرای لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی مصوب ۱۷ بهمن ۱۳۵۸ شورای انقلاب ملک را مطابق ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری (منتخب آموزش و پرورش) خریداری کرده یا برای دایر کردن مدرسه دولتی برابر قوانین و مقررات مربوطه اجاره کند. در غیر این صورت شورای نظارت مرکزی نسبت به تعیین وضعیت اجاره و فروش ملک تصمیم لازم را اتخاذ می کند.

تبصره سه این ماده نیز مقرر می کند که مفاد این ماده قابل تسری به مدارسی که براساس قانون تاسیس مدارس غیر انتفاعی مصوب ۵ خرداد ۱۳۶۷ تاسیس شده اند و یا از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند نیز می شود.

 

 

 

کد خبر 2774397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha