۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱:۰۸

تعقلی در جمع صنعتگران قم:

خدمات صندوق سرمایه‌‌گذاری صنایع کوچک افزایش خواهد یافت

خدمات صندوق سرمایه‌‌گذاری صنایع کوچک افزایش خواهد یافت

قم - مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشور گفت: این صندوق علاوه بر ضمانت، خدمات بیشتری را در آینده به صنعتگران ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تعقلی غروب چهارشنبه در جلسه‌ای با حضور صنعتگران قم در شهرک شکوهیه برگزار شد، به تشکیل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اشاره کرد و اظهار داشت: این صندوق زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برگرفته از تجارب بین المللی است و برای تضمین وثایق صنایعی که دارای مشکل کمبود وثیقه در نظام بانکی جهت دریافت تسهیلات هستند ایجاد شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشور تصریح کرد: این صندوق هم اکنون بین ۷۰ تا ۸۵ درصد از مبلغ تسهیلات صنعتگران و تولیدکنندکان را ضمانت می‌کند که با تغیير اساسنامه صندوق و رفع برخی محدودیت‌ها، این میزان بزودی افزایش می‌یابد.

وی عدم دسترسی به نقدینگی، نرخ و تأمین وثیقه را از مشکلات حال حاضر صنایع کوچک عنوان کرد و افزود: باید به این مشکلات رسیدگی شود.

تعقلی با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تا سقف یک میلیارد تومان را ضمانت می‌کند، گفت: همه تلاش خود را در جهت حمایت بیشتر از صنایع و رونق بیشتر تولید و اشتغال انجام خواهیم داد.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: در حال حاضر ۹ بانک و مؤسسه مالی اعتباری ضمانت نامه این صندوق را قبول می‌کنند.

وی با بیان اینکه سقف ضمانت صندوق تا ۳ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت،   ادامه داد: خدمات این صندوق در آینده گسترده‌تر می‌شود.

کد خبر 2775091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha