۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۶

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی:

کمبود بارندگی سبب کاهش تولید گیلاس در خراسان شمالی شد

کمبود بارندگی سبب کاهش تولید گیلاس در خراسان شمالی شد

بجنورد- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال کمبود بارندگی سبب کاهش تولید گیلاس در این استان به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید این میوه شد.

حیدر نامور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که در خراسان شمالی هزار هکتار باغ گیلاس وجود دارد که از این سطح ۸۰۰ هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار نیز غیربارور است، اظهار داشت: امسال در مجموع چهار هزار تن گیلاس از باغات خراسان شمالی برداشت می شود.

وی افزود: پارسال از سطح باغات گیلاس خراسان شمالی به عنوان یکی از قطب های تولید این میوه بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تن گیلاس برداشت شده بود که این میزان امسال ۱۴ درصد کاهش می یابد.

نامور اضافه کرد: کاهش تولید این میوه در باغات استان در سال جاری به نسبت پارسال، به دلیل حادث شدن سرمای دیررس بهاره و همچنین وجود بارندگی در فصل گل در بعضی از نقاط استان است.

وی در ادامه با بیان این که بیشترین باغات گیلاس خراسان شمالی در شهرستان بجنورد واقع شده اند، افزود: در باغات استان انواع ارقام گیلاس از جمله سیاه تک دانه، زرد دانشکده و ارقام مختلف فرانسوی کشت شده اند.

نامور اظهار داشت: محصول گیلاس تولیدی  در استان ضمن مصرف در خراسان شمالی به استان های همجوار از جمله خراسان رضوی، گلستان و سایر استان های کشور به ویژه تهران صادر می شود.

کد خبر 2780094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha