۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۸:۳۹

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

خشکسالی میزان تولید میوه در باغ های خراسان شمالی را کاهش داد

خشکسالی میزان تولید میوه در باغ های خراسان شمالی را کاهش داد

بجنورد- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی در سال زراعی جاری سبب کاهش تولید میوه از جمله کاهش ۱۰ درصدی تولید هلو و شلیل در باغ های استان شد.

حیدر نامور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برداشت هلو و شلیل از باغ های خراسان شمالی، اظهار کرد: خراسان شمالی با داشتن هزار و ۵۰۰ هکتار باغ هلو و شلیل یکی از قطب های تولید این دو نوع میوه در کشور محسوب می شود.

وی با بیان این که از کل باغ های هلو و شلیل موجود در خراسان شمالی، هزار و ۲۰۰ هکتار آن بارور بوده و ۳۰۰ هکتار نیز باغات جدیدالاحداث هستند که هنوز به باردهی نرسیده اند، افزود: انتظار می رود امسال از سطح باغات بارور هلو و شلیل استان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تن هلو و شلیل برداشت شود.

نامور اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال ميزان توليد این محصول  در استان نسبت به سال گذشته به دلیل کاهش بارندگی ها و تاثیر منفی  آن بر میزان آب قابل دسترس باغداران  ۱۰ درصد کاهش خواهد داشت.

به گفته وی خشکسالی و کاهش بارندگی در سال زراعی جاری سبب کاهش تولید میوه از جمله کاهش ۱۰ درصدی تولید هلو و شلیل در باغ های استان شد.

نامور یادآور شد: سال گذشته با وجود مساحت کمتر باغات بارور هلو و شلیل در استان، بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن از این دو میوه از باغ های خراسان شمالی برداشت شد.

وی اضافه کرد: از بین شهرستان های خراسان شمالی نیز مانه و سملقان با داشتن ۵۳۰ هکتار باغ هلو و شلیل بیشترین سهم تولید این میوه ها را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه باغی و کشاورزی دارد که از این سطح سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی برداشت می شود.

 

کد خبر 2856613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha