۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۴

امام جمعه بجنورد:

نهادینه کردن عدالت ومبارزه با فساد اقتصادی اولویت قوه قضاییه باشد

نهادینه کردن عدالت ومبارزه با فساد اقتصادی اولویت قوه قضاییه باشد

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: باید نهادینه کردن عدالت در رسیدگی به پرونده های قضایی و مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مفسدان دانه درشت اولویت اصلی دستگاه قضایی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان، اظهار کرد: در این ماه می بایست تقوا و احتیاط مؤمنان بیشتر شود به گونه ای که تمامی حرکات و سکنات وی در زمره عبادات و فضائل قرار گیرد.

وی با بیان این که غفلت در ماه مبارک رمضان، فضیلت های این ماه را از بین می برد، افزود: باید در این ماه با اندوختن توشه معنوی و عبادی، سایر ماه های سال را نیز با معنویت و بندگی خالصانه طی کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به حضور باشکوه و گسترده مردم در مراسم تشییع جنازه غواصان شهید، این حضور میلیونی در شرایط فعلی را دارای معنای بزرگی دانست و اضافه کرد: وقتی مردم در چنین شرایط منطقه ای و بین المللی کشور، به صحنه آمده و فریاد هیئات منا الذله سر می دهند در واقع به مذاکره کنندگان هسته ای کشور پیام می دهند که حضور مردم پشتوانه معظمی برای محکم حرف زدن شما است.

وی ادامه داد: مردم با این حضور خود در تشییع جنازه شهدا به تیم مذاکره کننده هسته ای کشور گفتند که یک ملت پشت سر آنها بوده و آنان نباید از تشرهای آمریکا و قلدری های مستکبران عالم بهراسند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: حضور میلیونی ملت در مراسم تشییع جنازه غواصان شهید دارای این پیام بود که مردم مسلمان ایران در برابر دشمنان باج نداده و عزت خود را با هیچ چیز دیگر سودا نمی کنند.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی مردم با این حضور خود اثبات کردند که همانند گذشته همان حرفی را می زنند که رهبر آنها گفته باشد و آن این است که ما آمریکا را به زیر پا می گذاریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه شهدای غواص نشان داد که حنای دیگران رنگی ندارد چرا که هیچ رنگی بالاتر از رنگ شهدا نیست و مردم ما راه خود را به درستی یافته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه، به رهنمون های رهبری در این زمینه پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که در قوه قضاییه می بایست عدالت نهادینه شده و با فساد مبارزه شود چرا که در این صورت جامعه نیز مشکلات کمتری خواهد داشت.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر این که می بایست نهادینه کردن عدالت در رسیدگی به پرونده های قضایی و مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مفسدان دانه درشت اولویت اصلی دستگاه قضایی کشور باشد، تصریح کرد: دستگاه قضایی باید دست های ناپاک را از بیت المال و حقوق مردم دور کند تا با فعالیت دست های پاک و دل های مخلص شاهد پیشرفت و توسعه روزافزون ایران اسلامی باشیم.

 

کد خبر 2782562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha