۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱

امام جمعه بجنورد:

مسئولان در ماه رمضان فضای روزه داری شهرها را مدیریت کنند

مسئولان در ماه رمضان فضای روزه داری شهرها را مدیریت کنند

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: در ماه رمضان باید فضای استان، فضایی معنوی و رمضانی باشد به همین دلیل هم مسئولان وظیفه دارند فضای روزه داری شهرها را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی صبح چهارشنبه در جمع مسئولان فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی، با بیان اینکه رمضان، ماه استغفار و بندگی است، افزود: رمضان، ماه دستگیری خداوند از انسان و ماه نجات از سقوط و رسیدن شخص و جامعه به اوج کمال انسانی و جلب محبت عالیه الهی بوده و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

وی با تأکید بر این که در ماه مبارک رمضان باید روزه داری به معنای دقیق خود بوده یعنی هم ظاهری و هم باطنی باشد، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان تنها برای فرد نیست بلکه خانواده، جامعه و جهان را اصلاح می‌کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از وظایف مسئولین در ماه رمضان، مدیریت صحیح روزه داری در جامعه است، تصریح کرد: در ماه رمضان ضروری است که ظاهر استان و شهرها، روزه داری و این ماه مبارک را نشان دهد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که باید در ماه مبارک رمضان فضای شهرها و روستاها نشانگر تفاوت این ماه با سایر ماه های سال باشد، افزود: در ماه رمضان باید فضای استان و شهرها و روستاهای آن فضایی معنوی و رمضانی باشد به همین دلیل هم مسئولان وظیفه دارند فضای روزه داری شهرها را مدیریت کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست به آسیب ها و مشکلات موجود در حوزه اعزام مبلغ در استان اشاره و اظهار کرد: متاسفانه بیشترین حجم اعزام در سطح شهرستان ها متمرکز بوده و در نقاط روستایی و محروم اعزام چندانی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام علی خادمی افزود: همچنین یکی از دیگر مشکلات موجود در مساجد، این است که تعدادی از مردم در سخنرانی ها و خطابه ها شرکت نکرده و برنامه های سخنرانی پرشور و با حضور گسترده مردم برگزار نمی شود.

حجت الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست گزارش اجمالی از برنامه های و فعالیت های این نهاد در ماه مبارک رمضان ارائه داد و اضافه کرد: تبلیغات اسلامی استان برای مناسبت های میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شب های قدر برنامه ریزی ویژه ای کرده است.

کد خبر 2786481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha