۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۴

حجت الاسلام یعقوبی:

مردم توافق نکردن را به توافق بد و ذلت بار هسته ای ترجیح می دهند

مردم توافق نکردن را به توافق بد و ذلت بار هسته ای ترجیح می دهند

بجنورد- امام جمعه بجنورد با تأکید بر رعایت خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبری در مذاکرات هسته ای، گفت: ملت ما توافق نکردن را به توافق بد و ذلت بار ترجیح می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به هفتم تیرماه، سالگرد شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان برای کارشکنی و فروپاشی نظام نوپای اسلامی تلاش های مذبوحانه زیادی کردند.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی، ترور شخصیتی و حذف فیزیکی و ترورهای ناجوانمردانه تنها برخی از اقدامات دشمنان در این راستا بود اما به فضل الهی و با رهبری امام راحل و پایداری مردم در هیچ کدام از این زمینه ها نتوانستند به مؤفقیت رسیده و نظام اسلامی را از بین ببرند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که دشمنان گمان می کردند با ترور شهید بهشتی و شمار دیگری از مدیران و چهره های تأثیرگذار انقلاب می توانند نظام اسلامی را ساقط کنند، تصریح کرد: با وجود این اقدامات امام و امت همانند کوه در برابر دشمنان ایستاده و اجازه نداند حتی یک روز چرخ مملکت از حرکت بازایستد.

وی در ادامه با اشاره به روز و هفته قوه قضاییه، ضمن تبریک این مناسبت به فعالان و متولیان قضایی کشور و خراسان شمالی، اظهار داشت: با تلاش مسئولان قضایی استان، در چند سال اخیر موفقیت های خوبی در این زمینه حاصل شده به گونه ای که شمار پرونده های ورودی به محاکم قضایی و مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در استان کاهش چشمگیری یافته است.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به مسائل حاشیه ای و تجمعات سپرده گذاران معترض مؤسسه مالی و اعتباری میزان از مسئولان دستگاه قضایی خواست تا تلاش مضاعفی در راستای احقاق حقوق این افراد داشته باشند و نگذارند حقی از مردم ضایع شود.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، بر برگزاری باشکوه جشن این روز تأکید کرد و افزود: امام حسن(ع) بر گردن مسلمانان حق زیادی دارد اما متأسفانه در جامعه اسلامی مظلوم واقع شده است.

وی با یادآوری این که درس امام حسن(ع) به جامعه اسلامی درس نرمش قهرمانانه است، اظهار کرد: درست است که باید در مقابل زورگویان و دشمنان جنگید و ایستادگی کرد اما برخی مواقع به دلیل مصلحت بزرگ تر جامعه اسلامی، رهبران جامعه تصمیم می گیرند در برابر دشمنان نرمش کرده و اندکی کوتاه بیایند.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: در آن زمان امام حسن(ع) با در نظر گرفتن شرایط جامعه برای پیشرفت اسلام و بقای امامت با معاویه صلح کرد حال آن که این صلح و نرمش قهرمانه امام باعث پیشرفت اسلام و ماندگاری عاشورا شد.

وی تصریح کرد: امروز نیز اگر مقام معظم رهبری نرمش قهرمانه در برابر دشمنان را مطرح کرده اند به معنای عقب نشینی از آرمان ها و ذلت پذیری نیست.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: ایران اسلامی با نرمش قهرمانه در موضوع هسته ای اولا نجابت مسلمانان و شیعیان را به دنیا نشان داده و ثانیا به همه اثبات می کند در حالی که ما از حق خود کوتاه آمده ایم دشمنان ما باز هم کوتاه نیامده و زیاده خواهی می کنند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و روشن تر کردن خطوط قرمز مذاکرات هسته ای، از نمایندگان هسته ای ایران خواست تا با صلابت در پشت میز مذاکرات حاضر شده و خطوط قرمز ترسیم شده را به طور کامل رعایت کنند.

امام جمعه بجنورد خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای کشور، اظهار کرد: شما خطوط قرمز را رعایت کنید اما اگر به توافق نرسیدید یقین بدانید که این ملت خود را برای توافق خوب آماده کرده اند و نه توافق بد و ذلت بار، به همین دلیل نیز آنها توافق نکردن را به توافق بد و ذلت بار هسته ای ترجیح می دهند.

کد خبر 2787658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha