۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۱

اخبار نماز جمعه شهرستانهای خراسان شمالی؛

عدالت و قاطعیت مهم ترین خواسته مردم از دستگاه قضایی است

عدالت و قاطعیت مهم ترین خواسته مردم از دستگاه قضایی است

بجنورد- عدالت و قاطعیت؛ مهم ترین خواسته مردم از دستگاه قضایی، دفاع رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای سرمایه ای بزرگ برای آنها و ... از مهمترین عناوین خطبه های نماز جمعه امروز شهرستانهای این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته مرکز شهرستان که در محل مسجد جامع شهر فاروج برگزار شد، با اشاره به هفتم تیر و سى و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله بهشتى و 72 تن از یاران انقلاب، اظهار کرد: شهید بهشتی در میدان مبارزات سیاسى مدافع تشکل سیاسى بود.

وی با اشاره به نقش او در تدوین قانون اساسى‏، اظهار کرد: شهید بهشتى و تفکر تشکیلاتى‏ او خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب و منافقان بود.

حجت الاسلام قلیزاده همچنین با اشاره به روز قوه قضاییه، اظهار کرد: مهم ترین مطالبات مردم از دستگاه قضایی دقت و قاطعیت در رسیدگی به پرونده ها، دادرسی بدون تاخیر و ملاحظه‏  و بی‏اعتنایی به توصیه‏ها است.

وی در ادامه با اشاره به شناخته شدن ضرب وجرح عمدی به عنوان جرم اول برای شهرستان فاروج و نیز استان خراسان شمالی و کشور، افزود: این موضوع برای یک کشور مسلمان و اکثرا شیعه مایه شرمساری است.

وی اضافه کرد: خویشتنداری، صبر و حوصله، برخورد منطقی، پیگیری حق از راه قانون و وساطت بزرگان راه علاج این درد مشترک جامعه است.

خطیب نماز جمعه فاروج همچنین با اشاره به پنجم تیر ماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، با بیان این که جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، اظهار داشت: تقدیم بیش از سه هزار و 700 شهید و هزاران مجروح و جانباز در این راه خود گواه روشنی بر تلاش جمهوری اسلامی در راستای مبارزه با مواد مخدر است.

دفاع رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای سرمایه ای بزرگ برای آنها است

حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و حمایت معظم له از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشور، اظهار کرد: دفاع رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای سرمایه ای بسیار بزرگ است که رزمندگان عرصه دیپلماسی با این پشتوانه قوی کار را برای تامین عزت و اقتدار و شکست دشمن پیش ببرند.

وی اضافه کرد: روح این فرمایشات دوچیز است، تقویت جبهه نظام مقدس جمهوری اسلامی و شکست هیمنه دشمن و بر ملا ساختن چهره نظام سلطه.

حجت الاسلام کوثری افزود: نشان دادن راه درست انتقاد از سوی رهبری می تواند در سال همدلی و همزبانی همه ما را در مسیر صحیح قرار دهد و خدای نخواسته، ناخواسته جبهه خودی را با زبان و عمل به بهانه انتقاد تخریب نکنیم.

خطیب نماز جمعه شیروان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجم تیر ماه روز جهانی مواد مخدر گفت: مواد مخدر امروز یکی از بحرانهای جهانی است و بزرگترین شوک هزاره سوم است.

وی از مردم خواست تا برای ریشه کن کردن این بلای خانمان سوز در کنار دولت و نیروهای نظامی و انتظامی قرار بگیرند تا شاهد جامعه ای پاک از مواد مخدر و روانگردان باشیم.

 

کد خبر 2787669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha