۸ تیر ۱۳۹۴، ۸:۱۴

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی:

۲۱ درصد آب شهری در خراسان شمالی هدرمی رود/ لزوم اصلاح شبکه فرسوده

۲۱ درصد آب شهری در خراسان شمالی هدرمی رود/ لزوم اصلاح شبکه فرسوده

بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر حدود ۲۱ درصد آب شهری در استان هدر می رود.

ابراهیم علوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که میزان هدررفت آب شهری در خراسان شمالی ۲۱ درصد است، اظهار کرد: میزان هدر رفت ظاهری آب در استان شش درصد، اما میزان هدر رفت واقعی آب ۲۱درصد است.

 وی تصریح کرد: برای رفع مشکل هدر رفت ظاهری آب شهری، این شرکت اقدام به تعویض کنتورهای ناسالم و نصب کنتور سالم کرده است.

وی با بیان اینکه هدر رفت آب به هدر رفت ظاهری و هدر رفت واقعی تقسیم بندی می شود افزود: هدر رفت ظاهری به آن میزان آبی اطلاق می شود که دستگاه های اندازه گیری قابلیت اندازه گیری مصرف مشترکین را ندارد و یا توسط انشعابات غیرمجاز استفاده می شود.

علوی در رابطه با هدر رفت واقعی آب شهری اظهار داشت: این قسمت از هدر رفت آب شهری مربوط به خروج آب از شبکه و اتصالات و نفوذ به زمین است.

علوی افزود: برای جلوگیری از هدر رفت آب ظاهری، سالانه پنج هزار دستگاه کنتور آب در این استان تعویض می شود.

وی اظهار داشت: شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز از دیگر کارهایی است که برای جلوگیری از هدر رفت ظاهری آب در دستور کار این شرکت قرار دارد.

این مسئول گفت: سالانه تقریبا بالغ بر ۳۰۰ انشعاب غیر مجاز در شهرستان های مختلف استان شناسایی و اقدامات قانونی در این خصوص انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از هدر رفت واقعی آب اقدامات متنوعی می بایست از سوی شرکت آب و فاضلاب استان انجام گیرد که اصلاح شبکه های فرسوده از جمله این اقدامات است.

علوی یادآور شد: سالانه حدود ۳۰ کیلومتر اصلاح شبکه فرسوده در استان انجام می گیرد و علاوه بر آن نوسازی انشعابات قدیمی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد که در این راستا نیز سالانه حدود چهار هزار انشعاب نوسازی می شوند.

وی گفت: استفاده از فیلترشکن برای تعدیل و کنترل فشار شبکه آب در جاهایی که فشار بیشتری به شبکه آبرسانی تحمیل می شود از دیگر اقداماتی است که برای جلوگیری از هدر رفت واقعی آب انجام می شود.

علوی نشت یابی و رفع مشکل در شبکه آبرسانی شهری را از دیگر اقداماتی دانست که در راستای ممانعت از هدر رفت واقعی آب در استان انجام می شود.

وی افزود: در این زمینه در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین طی سال گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر نشت یابی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین سالانه نزدیک به ۲۵۰ عدد از شیرآلات فرسوده شبکه آبرسانی برای جلوگیری از هدر رفت آب تعویض می شوند.

کد خبر 2789857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha