۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۸:۴۲

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب شهری خراسان شمالی:

پوشش فاضلاب شهری خراسان شمالی از میانگین کشوری عقب تر است

پوشش فاضلاب شهری خراسان شمالی از میانگین کشوری عقب تر است

بجنورد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: پوشش فاضلاب شهری خراسان شمالی ۱۰ درصد نسبت به میانگین کشوری عقب‌تر است.

ابراهیم علوی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری خراسان شمالی حدود ۳۰ درصد است که این میزان نسبت به میانگین کشوری حدود ۱۰ درصد عقب است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های فاضلاب جزو ردیف‌های اعتبارات ملی است، افزود: متناسب با قانون، برای اجرایی شدن پروژه‌ها بودجه در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار داده می شود.

علوی ادامه داد: هم اکنون پروژه‌های راه‌اندازی  فاضلاب در چهار شهر این استان شامل بجنورد، اسفراین، شیروان و آشخانه در دست اجراست که این پروژه ها در شهر بجنورد و اسفراین به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده سال گذشته برای اجرایی شدن پروژه فاضلاب، بیان کرد: سال گذشته برای شهر بجنورد ۵۱ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال اعتبار مصوب شد که ۳۶ میلیارد ریال در اختیار شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی قرار گرفت.

علوی افزود: از ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مصوب شده برای شهر آشخانه  نیز مبلغ۵۰ میلیارد ریال جذب شد و برای شهر شیروان  نیزاز اعتبار شش میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال مصوب شده، چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با جمعیتی بالغ بر ۹۱۸ هزار نفر دارای هشت شهرستان است.

 

 

 

کد خبر 2860277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha