۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱

در سال جاری؛

۱۴ حلقه چاه جدید در خراسان شمالی تجهیز و به بهره برداری می رسد

۱۴ حلقه چاه جدید در خراسان شمالی تجهیز و به بهره برداری می رسد

بجنورد - مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: طبق برنامه ریزی ها انجام شده، در سال جاری ۱۴ حلقه چاه جدید در این استان تجهیز و به بهره برداری می رسد.

سید ابراهیم علوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: این اقدام در راستای گذر از بحران آبی در مواقع پیك مصرف صورت می گیرد.

علوی در ادامه اظهار داشت: بررسی های انجام شده از میزان مصرف آب در دوماهه نخست امسال نشان می دهد که مصرف آب شرب در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴.۵ درصدی داشته است.

وی از توزیع پنج میلیون و ۳۶۷ هزار و ۵۵۴ متر مكعب آب در دوماهه اول سال گذشته از منابع تامین بین مشتركان شهری خبرداد و گفت: طی دو ماهه نخست امسال این میزان به پنج میلیون و ۶۲۰ هزار و ۷۷۲ متر مكعب رسیده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به كاهش نزولات جوی و افت شدید منابع آبی استان در چند سال اخیر، دبی چاهها و منابع تامین آب به شدت كاهش یافته است.

وی اصلی ترین و موثرترین راهكار گذر از بحران آبی را صرفه جویی و درست مصرف كردن آب عنوان و از شهروندان خواست تا به دلیل محدودیت منابع آبی و برداشت های بی رویه آب که طی چند سال آینده استان را با بحران آبی مواجه خواهد کرد، از هم اكنون فرهنگ استفاده صحیح از آب را رعایت کنند.

علوی ضمن قدردانی از شهروندان استان که طی سالیان گذشته همكاری بسیار خوبی در مدیریت مصرف آب در منازل داشتند، اظهار امیدواری کرد که در سالجاری نیز با همدلی و همزبانی مردم شاهد كاهش مصرف آب در استان باشیم.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح كرد: روابط عمومی شركت آب و فاضلاب استان بروشورهای آموزشی را در راستای ارائه راهكارهای صرفه جویی آب تهیه کرده است که مشتركان می توانند با استفاده از این منابع مصرف آب منازل خود را مدیریت كنند.  

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۱ هزار نفر جمعیت قریب به ۱۶۴ هزار مشترک شهری دارد.

کد خبر 2767402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha