۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۵

معاون فرماندار خمین:

ورود و خروج دام و طیور از نظر بهداشتی کاملا کنترل شود

ورود و خروج دام و طیور از نظر بهداشتی کاملا کنترل شود

خمین- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خمین گفت: به علت خطرساز بودن ورود و خروج دام و طیور غیرمجاز كه ممکن است بیماری مشترك با انسان داشته باشد، داشتن گواهی بهداشتی حمل دام الزامی است و باید کنترل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد طهرانی روز دوشنبه در جلسه كمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان خمین اظهار داشت: كالاها باید از مبدا تا رسیدن به مقصد و زمان مصرف باید رصد شوند چرا که قاچاق كالا، عامل آسیب به تولید داخلی است و سبب ترویج اشتغال ناسالم می شود.

وی افزود: در سه ماهه اول سال جاری كشفیات كالاهای قاچاق در شهرستان خمین از مورد کالاهایی همچون تجهیزات ماهواره ای، سی دی، مشروبات الكلی، قاچاق سوخت، مواد مخدر، سكه های تقلبی، مهمات و فشنگ، سیگار، مواد محترقه و آتش زا نسبت به سال گذشته متغیر بوده است و در بیشتر موارد كاهش داشته است.

طهرانی افزود: پیگیری قاچاق کالا در بحث تجهیزات پزشكی بهداشتی زیر نظر شبكه بهداشت است، دام و طیور مرتبط با دامپزشكی است و اصناف نیز كه بر عهده صنعت و معدن است و در این زمینه ها باید اطلاع رسانی شود و كالاهای قاچاق شناسانده شوند.

طهرانی گفت : كنترل قاچاق سوخت نیز با طرح تخصیص سوخت صورت می گیرد به این معنی كه بارنامه سوخت به همراه كد رهگیری باید ارائه شود و از سال آینده نصب جی پی اس بر روی كامیون ها از وانت بار تا تریلی انجام خواهد شد.

معاون سیاسی فرماندار اظهار داشت: با آموزش به اصناف و بستن راه های مواصلاتی در این ایام و داشتن برگ سبز كه نشانگر مشخصات كامل كالا است و شناسایی قاچاق های سازمان یافته از سمت و سوی مرز نشین ها به داخل كشور می توان از قاچاق كالا و ارز جلوگیری كرد.

کد خبر 2790442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha