۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۴

با حضور مسئولان ورزشی قم؛

مجمع سالانه هيئت جانبازان و معلولين قم برگزار شد

مجمع سالانه هيئت جانبازان و معلولين قم برگزار شد

قم - مجمع سالانه هيئت جانبازان و معلولين استان قم طی مراسمی با حضور مسئولان ورزشی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع سالیانه هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان قم شامگاه پنج‌شنبه با حضور معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم، رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان قم و سایر اعضاء این مجمع برگزار شد.

این مجمع سالیانه در غیاب محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان به ریاست روح‌الله رمضانی معاونت توسعه امور ورزش برگزار شد و طی آن عملکرد یک‌ساله هیئت جانبازان و معلولین قم مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در این مجمع ابتدا محمد پیروزمنش رئیس هیئت جانبازان و معلولان استان قم گزارشی از تراز مالی هیئت، اقدامات انجام شده برای تقویت زیرساخت‌ها و همچنین تهدیدها و فرصت‌های پیش‌روی رشد و توسعه ورزش جانبازان و معلولین قم ارائه کرد.

وی مشکلات مالی و حمایت مالی از قهرمانان رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولین را ناکافی دانست و به لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه سخت افزاری رشته‌های ورزشی معلولین در قم تأکید کرد.

علی خوشرفتار مدیر تیم بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان تندیس قم که فصل گذشته قهرمان سوپرلیگ بسکتبال با ویلچر شد نیز در این مراسم با قدردانی از اداره کل بهزیستی استان قم در زمینه حمایت‌های این اداره کل از ورزش معلولین، تخصیص بودجه و امکانات بیشتر به رشته های معلولین را ضروری و منطقی دانست.

روح الله رمضانی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی برای تخصیص به هیئت‌ها و حمایت از باشگاه‌ها گفت: هیئت‌های ورزشی باید تلاش بیشتری برای جذب حامیان مالی بخش خصوصی و خیران داشته باشند.

حمید نریمان مسئول گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان نیز با بیان این که انتظارات از هیئت جانبازان و معلولان با ظرفیت‌های آن همگام است، گفت: در قم، صنعت به اندازه شهری مثل اصفهان قوی نیست و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هزینه‌هایی که در اصفهان برای ورزش می شود در قم نیز رخ دهد.

مشکلات دو و میدانی کاران معلول قم حل شود

رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان قم در این مجمع با بیان این که تراز مالی فعلی این هیئت مثبت است گفت: مشکلات دو و میدانی کاران معلول قم باید حل شود زیرا در این رشته ظرفیت مدال آوری بسیار خوبی وجود دارد.

محمد پیروزمنش اظهار داشت: استان قم در میان سایر استان‌ها در توسعه رشته‌های جانبازان و معلولین در جایگاه چهاردهم رنکینگ فدراسیون قرار دارد اما بدون شک اگر در بخش بانوان می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم حداقل ۸ پله در جدول صعود می‌کردیم چنان که برخی از استان‌ها در بخش بانوان قوی تر از بخش مردان هستند و اگر در رده های بالای رنکینگ قرار دارند به همین دلیل است.

وی افزود: برخی از استان‌ها چند مربی در تیم ملی دارند یا تعداد قابل توجهی از ورزشکاران آن‌ها در تیم‌های ملی حضور دارند اما استان قم استانی با کمترین تعداد شهر است و فکر می کنم در چنین شرایطی و با در نظر گرفتن همه شرایط، نتیجه خوبی به دست آورده ایم.

رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان قم گفت:  شاخص ترین موفقیت به دست آمده در کنار سایر موفقیت های کسب شده ورزشکاران این هیئت، قهرمانی تیم بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان تندیس قم بود که علاوه بر کسب عنوان نخست در مسابقات قهرمانی کشور در مسابقات بین المللی شهرهای خواهرخوانده که در اصفهان برگزار شد، توانست به عنوان سومی مسابقات دست پیداکند.

پیروزمنش افزود: در ورزشگاه شهدای ۱۵ خرداد مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود و ساختار این ورزشگاه باید مورد توجه و بهسازی قرار گیرد.

جوانان معلول به سمت ورزش جذب شوند

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم سخنران پایانی این مجمع سالیانه بود که از عملکرد این هیئت ورزشی ابراز رضایت کرد و به دلیل کسب موفقیت های فراگیر هیئت و داشتن نگاه ویژه به مسائل و برنامه‌های فرهنگی از مجموعه هیئت جانبازان و معلولین استان قم تشکر و قدردانی به عمل آورد.

روح الله رمضانی


روح الله رمضانی اظهار داشت: ویژگی بارز و مشخصه اصلی این هیئت ورزشی صداقت، صمیمیت و اخلاص در کارهای اجرایی می باشد که در موفقیت های بدست آمده در بخش قهرمانی و همگانی واضح و نمایان است.  

وی افزود: براساس ارزیابی های انجام شده از سوی کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت جانبازان و معلولین استان قم در جایگاه خوبی در بین هیئت‌‌های ورزشی قرار دارد و امیدوارم از سوی کادر اجرای این هیئت ورزشی برنامه ریزی جامع تری در امور مربوط به استعدادیابی رده های سنی پایه صورت بگیرد تا در کمیت و کیفیت ورزشکاران اعزامی به مسابقات رشد وتوسعه را شاهد باشیم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی و اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان، اعتبارات ورزشی هیئت‌ها به صورت هدفمند به آن‌ها اختصاص داده می‌شود اما هیئت‌های ورزشی نیز باید به دنبال جذب منابع منالی غیر دولتی و بهره مندی از حضور خیرین باشند.

رمضانی بیان داشت: هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین، شناسایی استعدادهای ورزشی در میان معلولان نونهال و نوجوان را در دستور کار قرار دهد و حضور این قشر در ورزش علاوه بر اهداف قهرمانی و همگانی می تواند از نظر روحی و روانی شرایط بهتری برای فرد ایجاد کند.

در انتهای مجمع چند تن از اعضای مجمع نیز به بیان نقطه‌نظرات خود پیرامون مشکلات و موانع موجود در راستای پیشرفت و توسعه ورزش جانبازان و معلولین پرداختند، ضمن اینکه از اداره کل  ورزش و جوانان استان خواستار نگاه ویژه به هیئت جانبازان و معلولین قم و اختصاص بودجه و امکانات بیشتری به این هیئت ورزشی شدند.

کد خبر 2850340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha