۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷

مسئول نظارت بر معادن خراسان شمالی:

تنها نیمی از ظرفیت سالیانه از معادن خراسان شمالی استخراج می شود

تنها نیمی از ظرفیت سالیانه از معادن خراسان شمالی استخراج می شود

بجنورد- کارشناس مسئول نظارت بر معادن خراسان شمالی گفت: در حال حاضر تنها نیمی از ظرفیت سالیانه استخراج از معادن این استان به صورت واقعی استخراج می شود.

مهدی مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد:خراسان شمالی دارای ۲۵۰ معدن است که از این تعداد ۱۷۷ معدن دارای پروانه بهره برداری بوده و  ۶۰ معدن استان نیز معادن شن و ماسه و خاک رس هستند.

وی با اشاره به این که عمده مواد معدنی صادراتی خراسان شمالی باریت و مرمر است، افزود: مواد معدنی برای صادارات شعاع حمل دارند و در بین انواع مواد معدنی موجود در استان فقط مرمر و باریت هستند که امکان حمل بیشتری به استان ها و کشورهای دیگر دارند.

مهدی زاده اضافه کرد: باریت و مرمر که از معادن خراسان شمالی استخراج می شوند به دلیل نبود واحدهای فرآوری در استان به صورت خام به مناطق مختلف خارج از خراسان شمالی صادر می شوند.

وی با اشاره به این که ظرفیت سالیانه استخراج معادن استان ۱۰ میلیون تن است، اظهار داشت: در حال حاضر از این معادن به صورت واقعی سالیانه پنج میلیون تن استخراج می شود.

به گفته مهدی زاده از پنج میلیون تن مواد معدنی استخراج شده از معادن خراسان شمالی، سه میلیون تن توسط شرکت سیمان استان و ۸۰۰ هزار تن نیز از سوی شرکت آلومینیای جاجرم مورد استفاده قرار گرفته و مابقی برای واحدهای سنگ آهک، شن و ماسه دسته بندی می شوند.

این مسئول در مورد آمار و میزان محصولات معدنی و فرآوردهای معدنی استان، با بیان این که در این رابطه آمار دقیقی نداریم، افزود: احصای دقیق این آمارها نیازمند ردیابی و فعالیت نیروی انسانی بوده اما این واحد در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، در حال حاضر در این استان ۸۸ معدن فعال وجود دارد که در این معادن با سرمایه گذاری انجام شده بیش از ۵۱۳ میلیارد ریال برای هزار و ۲۶۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

همچنین اکنون در خراسان شمالی در مجموع ۴۱۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال فعال بوده و حدود ۱۴ هزار نفر نیز در این واحدهای تولیدی و صنعتی اشتغال دارند.

کد خبر 2851010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha