۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۹:۳۳

طی سه ماهه نخست امسال؛

صدور جواز تاسیس صنعتی در خراسان شمالی افزایش یافت

صدور جواز تاسیس صنعتی در خراسان شمالی افزایش یافت

بجنورد – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از افزایش صدور جواز تاسیس صنعتی در این استان طی سه ماهه اول امسال خبرداد.

یحیی نیکدل در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی سه ماهه نخست امسال ۱۷ فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری ۸۳۳ میلیارد ریال صادر شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: با صدور این تعداد مجوز، میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی یاد شده، نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از سه برابر شده است.

نیکدل میزان اشتغال زایی واحدهای مذکور را ۳۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: میزان اشتغالزایی در ۱۷ جواز تاسیس صادر شده نیز حاکی از رشد ۲۷ درصدی اشتغال در واحدهای صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی تصریح کرد: براساس آمار گزارش شده از سوی معاونت طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این استان تاکنون ۱۷۷ پروانه بهره برداری معدن صادر شده است.

به گفته این مقام مسئول، صدور این تعداد پروانه برای استخراج موادی از جمله سنگ لاشه، سنگ آهک، سنگ گچ، سنگ نما، پودر بوکسیت و باریت بوده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با جلب هرچه بیشتر نظر سرمایه گذاران در استفاده از ظرفیت های این استان و راه اندازی خطوط تولید، این بخش از رونق اقتصادی بیشتری برخوردار شود.

کد خبر 2853391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha