۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰

فرماندار ساوه:

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز بین المللی جهان اسلام است

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز بین المللی جهان اسلام است

ساوه- فرماندار ساوه ضمن دعوت از آحاد مردم و مسئولان برای حضور پر شور در مراسم روز جهانی قدس، از این روز به عنوان روز بین المللی جهان اسلام یاد کرد.

محمد بهاروند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: روز قدس، روز خیزش مسلمانان دنیا در حمایت از مظلومان جهان و یادگار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) در راستای زنده‌ نگهداشتن روحیه ظلم‌ستیزی و ظلم‌ناپذیری مردم ایران و جهان در مقابل استکبار و استبداد است.

وی بیان داشت: نام‌گذاری آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان به روز قدس، قبله اول مسلمانان، از آن جهت حائز اهمیت است که نور امید را دل مستضعفان جهان روشن کرد و به فرصتی همیشگی برای توجه به سرنوشت فلسطین عزیز مبدل گردید تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی جدانشدنی دارد.

معاون استاندار مرکزی ضمن توصیف شخصیت امام خمینی(ره) اظهار کرد: وقتی به شخصیت امام خمینی(ره) نگاه می کنیم ویژگی های فراوانی می بینیم، ولی چند ویژگی سیاسی امام راحل منحصر به فرد است و افق دید امام بسیار وسیع بود و با دید جهان شمول خود جهان اسلام را  بررسی می کرد که نام گذاری روز جهانی قدس نیز گواه این سخن است.

بهاروند ادامه داد: هیچکس به این فکر نکند که عدم حضور یک نفر اتفاقی را رقم نمیزند، بلکه جمع شدن قطره قطره مردم سیل ویرانگری برای تفکرات دشمنان اسلام را مهیا می سازد.

فرماندار ساوه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضیعت کنونی جهان اسلام و حمایت استکبار جهانی و برخی از رهبران فریب خورده کشورهای اسلامی و حملات وحشیانه عربستان به مردم بی دفاع یمن و به شهادت رسیدن افراد بی گناه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی وهابی عربستان به پشتوانه حمایت آمریکا و حامیان غربی در این مدت و چند روز اخیر با حملات هوایی و زمینی علیه مردم مظلوم یمن، مرتکب جنایات وحشیانه ای شدند که نه تنها با ادعای حقوق بشر و ترویج اصول دموکراسی که توسط دنیای غرب مطرح می شود سنخیتی ندارد، بلکه در تضاد کامل با این اصول است.

وی در پایان ضمن دعوت از آحاد مردم و مسئولین به حضور پرشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: تکلیف و وظیفه اصلی مسلمانان جهان است که متحد و منسجم با برگزاری مراسم راهپیمایی این روز بزرگ، ضمن اعلام انزجار از اسرائیل جنایتکار، از حقوق مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند.

کد خبر 2854708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha