۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۵

امام جمعه بجنورد:

تفکر رضاخانی در پی ترویج بی حجابی در جامعه اسلامی است

تفکر رضاخانی در پی ترویج بی حجابی در جامعه اسلامی است

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: متأسفانه تفکر رضاخانی برخی افراد در پی ترویج بدحجابی و بی حجابی در جامعه اسلامی بوده و باید مردان و زنان باغیرت و مسئولین متدین در مقابل این رضاخان های جدید بایستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به روز عفاف و حجاب‌ و سالگرد قیام خونین مسجد گوهرشاد، اظهار کرد: رضاخان در ایران سه جنایت بزرگ شامل تعطیل کردن عزداری امام حسین(ع)، الزام به استفاده از لباس متحدالشکل و کشف حجاب را مرتکب شد.

وی ادامه داد: رضاخان با تعطیل کردن مجالس عزاداری امام حسین(ع) در پی از بین بردن فرهنگ عاشورا و مقابله در برابر ظالم بود و با متحدالشکل کردن پوشش مردم و اجبار روحانیت به تغییر لباس نیز قصد داشت تا آدرس و شاخص های دین داری را در بین مردم از بین ببرد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که سومین جنایت رضاخان کشف حجاب بانوان بود که خسارتی بزرگ به جامعه اسلامی ایران وارد کرد، افزود: اگر چه با پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ بی حجابی و بدحجابی پایه ریزی شده از سوی رضاخان کمرنگ شد اما متأسفانه برخی رضاخان های جدید در کشور به وجود آمده اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که فکر رضاخانی در برخی از افراد وجود دارد، تصریح کرد: امروز در کشوری که هزاران شهید در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرده، برخی حقوق افراد جامعه را رعایت نکرده و به گونه ای در خیابان و انظار عمومی ظاهر می شوند که باید در خانه و مقابل محرم خود ظاهر شوند.

وی با اشاره به شیوع دوچرخه سواری بانوان در خیابان های شهر، ضمن انتقاد از این روند از غیرت مندان و مسئولین خواست تا در برابر این بدعت محکم و استوار بایستند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: متأسفانه تفکر رضاخانی برخی افراد در پی ترویج بدحجابی و بی حجابی در جامعه اسلامی بوده و باید مردان و زنان باغیرت و مسئولین متدین در مقابل این رضاخان های جدید بایستند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد حادثه هجدهم تیرماه سال ۷۸، اظهار کرد: در این مقطع آشوب گران می خواستند نظام را به چالش بکشند اما حضور جانانه مردم در بیست و سوم تیر همان سال بساط آنها را در هم پیچید.

وی ادامه داد: منافقان و دشمنان ۱۰ سال برنامه ریزی کرده و بار دیگر در سال ۸۸ به خیابان ها آمدند تا خیال خام و امید واهی خود را محقق کنند و اگر چه برای چند ماه کشور را به آشوب کشیدند اما بار دیگر حضور مردم در نهم دی ماه سال ۸۸ آنها را به عقب راند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که در فتنه سال ۸۸ دشمنان به سراغ خواص رفته بودند، تصریح کرد: با شکست این فتنه دشمنان اکنون نقشه خود را تغییر داده اند و این بار قصد دارند با تأثیرگذاری بر روی عامه مردم به اهداف شوم خود برسند.

وی با اشاره به این که دشمن برای دست یابی به این هدف بیشترین سرمایه گذاری را بر روی فضای مجازی و رسانه ها کرده است، تصریح کرد: باید ملت ایران در برابر این توطئه نیز هوشیار بوده و همانند گذشته نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

امام جمعه بجنورد در خاتمه از حضور پرشور مردم در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس و نیز شب های قدر در استان قدردانی کرد.

کد خبر 2855482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha