۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸

به مناسبت توافق هسته ای؛

استاندار آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه پیام مشترک صادر کردند

استاندار آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه پیام مشترک صادر کردند

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با صدور پیام مشترک توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی به همراه حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در متن پیام مشترک توافق هسته ای ایران و ۱+۵ را تبریک گفته و این توافق را نقطه عطفی برای در روابط بین الملل خواندند.

در بخشی از این پیام آمده است، اکنون که به یاری خداوند متعال موفقیت بزرگی برای ملت ایران در جهت حفظ مصالح و منافع ملی بدست آمده و توافق هسته ای بین نظام جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه ۱+۵ به عنوان یک رویداد مهم تاریخی در عرصه دیپلماسی جهان ثبت شد.

در ادامه این پیام ذکر شده است، این توافق نقطه عطفی در تعاملات قدرت‌های بزرک دنیا که با نابرابری سیاسی همیشه قدرت سلطه گری خود را اعمال می‌کردند ایجاد شد و رویکرد جنگ و تهدید را به مذاکره و توافق و صلح تبدیل کرد و جای بسی شادمانی و شکرگزاری را دارد.

سعادت و حجت الاسلام قریشی در ادامه این پیام آورده‌اند، در این راه استقامت ملت شریف ایران در مقابل ناملایمات هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری مد ظله العالی و اهتمام ریاست جمهوری و صبر و خویشتن داری در مقابل سیل نگرانی‌ها و استقامت و پایداری و تدبیر تیم مذاکره کننده به ریاست وزیر با کفایت امور خارجه دکتر ظریف ستودنی است.

این پیام می‌افزاید: ضمن عرض تبریک این پیروزی به رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست جمهور و تیم مذاکره کننده و ملت شریف، انتظار داریم تا رسیدن تلاش‌ها به نتیجه نهایی با حفظ انسجام و همدلی و اطاعت از رهبری و حمایت از دولت تدبیر و امید انشاالله شاهد شکوفایی کشور و استانمان باشیم چرا که تهدید نظامی تبدیل به یک فرصت اقتصادی شده و همه کارآفرینان و جوانان و نخبگان را برای ساختن کشوری آباد و آزاد و مستقل فرا می‌خواند.

همچنین استاندار آذربایجان غربی با صدور پیام جداگانه از تلاش‌های شبانه روزی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در حصول توافق هسته ای میان ایران و دولت‌های عضو گروه ۱+۵ تقدیر کرد.

در این پیام آمده است، در مقطع كنونی كه شاهد استقامت و پایداری سفیران شرف، غیرت و مردانگی ملت و سرداران دیپلماسی كشور و همچنین بدست آمدن توافق هسته ای میان ایران و دولت‌های عضو گروه ۱+۵ در جهت رفع سوء تفاهم‌ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای و همزمان لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران هستیم، بر خود وظیفه می دانم ضمن تحسین روحیه مقاومت، ایستادگی و خستگی ناپذیری تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان و رئیس جمهوری اسلامی، از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی آن‌ها در این ۲۲ ماه مذاکره سخت و فشرده، تقدیر و تشكر کنم.

کد خبر 2860375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha