۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۳

حجت الاسلام یعقوبی:

توافق هسته ای به جریان ها و بهره برداری های سیاسی تنزل نیابد

توافق هسته ای به جریان ها و بهره برداری های سیاسی تنزل نیابد

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: توافق هسته ای موضوعی ملی و فراتر از جریان های فکری موجود در کشور است به همین دلیل نیز نباید این توافق به جریان ها و بهره برداری های سیاسی تنزل یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به بیست و ششم تیرماه، سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی، اظهار کرد: شورای نگهبان ساز و کاری برای جلوگری از انحراف در قانون گذاری و مسئولیت پذیری است.

وی با بیان این که شورای نگهبان پشتوانه صیانت از قانون اساسی است، افزود: این شورا نبض نظام اسلامی بوده و مسئولیت های بزرگی چون تفسیر قانون اساسی، تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی و بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی را بر عهده دارد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که شورای نگهبان جایگاه بسیار رفیعی در نظام اسلامی دارد، اضافه کرد: فقها و حقوق دانان این شورا مورد اعتماد رهبری و نظام بوده و با توجه به برگزاری دو انتخابات در سال جاری می بایست با قدرت و دقت وظایف خود را انجام دهند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر، بر برگزاری باشکوه نماز این روز تأکید کرد و افزود: همه افراد عاقل و بالغ و غنی پیش از اقامه نماز عید فطر می بایست زکات فطریه خود را پرداخت کرده و یا آن را از سایر دارایی های خود جدا کنند.

وی با بیان این که میزان زکات فطریه امسال برای مردم خراسان شمالی هر نفر مبلغ چهار هزار تومان معادل قیمت سه کیلوگرم گندم به عنوان قوت غالب مردم استان تعیین شده است، اظهار داشت: همچنین میزان کفاره روزه غیرعمد نیز برای هر روز هزار و ۲۰۰ تومان محاسبه شده است.

حجت الاسلا یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵، ضمن قدردانی و اعلام خداقوت به اعضای تیم مذاکره کننده ایران، افزود: نمایندگان هسته ای کشور پس از ۱۲ سال مذاکرات منقطع و ۲۲ ماه مذاکرات فشرده، زیر بار زیاده خواهی دشمنان و مستکبران نرفته و آنها را مجبور به پذیرش توافق کردند.

وی ادامه داد: البته حصول به این توافق به معنای پایان مسائل و مشکلات داخلی کشور نیست و مردم باید با حفظ متانت انقلابی، انتظارات و خواسته های خود از دولت مردان را معقول و منطقی کنند چرا که تا اجرایی شدن این توافق و تأثیرگذاری واقعی آن، زمان قابل ملاحظه ای لازم است.

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان این که مسأله هسته ای، مذاکرات و توافق اخیر موضوعی ملی و بین المللی بود و نباید آن را به جریان های سیاسی تنزل دهیم، افزود: موضوع ملی بالاتر از همه جریان های فکری و سیاسی داخل کشور است همان گونه که تمامی این جریان ها نیز تأکید داشتند انرژی هسته ای حق مسلم ماست.

وی گفت: توافق هسته ای موضوعی ملی و فراتر از جریان های فکری موجود در کشور است به همین دلیل نیز نباید این توافق به جریان ها و بهره برداری های سیاسی تنزل یابد.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید و مسئولین آموزش عالی کشور، اضافه کرد: استکبار ستیزی در ذات انقلاب و نظام اسلامی بوده و با یک توافق با کشورهای گروه ۱+۵ به پایان نمی رسد.

وی تصریح کرد: همان گونه که رهبری تأکید کردند محیط های دانشگاهی باید بانشاط و علمی باشند نه آن که به بهانه رفع افسردگی دانشجویان اقدام به برگزاری کنسرت در فضای دانشگاه ها شود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که برگزاری کنسرت در فضای دانشگاهی آرمان ها و ارزش ها را کمرنگ می کند، افزود: باید در مراکز آموزش عالی کشور، تشکل های مذهبی و انقلابی بیش از پیش حمایت شوند چرا که دانشجویان فعال در این تشکل ها جزو جوانان پاک و ارزشی بوده و سلامت دانشگاه ها را تضمین و حراست می کنند.

کد خبر 2860865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha